Az Instagram következő lépése az online kereskedelem erősítése a saját platformján, ehhez pedig bemutattak egy új módszert, amivel a felhasználók a emlékeztetőket állíthatnak be maguknak egy termék piacra dobásáról. 

Már béta-tesztelők használják az új termékmegjelenési címkét, ami a tervek szerint a felhasználóknak és a vállalkozásoknak egyaránt előnyös megoldás lehet. A feedben és a sztorikban is lehet majd használni a tervek szerint azt a matricát, ami egy termék megjelenésének időpontjára emlékezteti a követőket. A matrica úgy működik majd, hogy a márka az új terméket beharangozó posztjaiban használja az emlékeztető címkét, amire kattintva a felhasználó kérheti, hogy értesítse az alkalmazás, ha elérhető lesz. A megjelenés napján az emlékeztetőt kérő felhasználók a telefonjuk beállításától függően értesítést vagy push üzenetet kapnak arról, hogy elérhető, amit kinéztek maguknak, és egy olyan oldalra viszi őket, ahol megnézhetik a leírást, képeket, specifikációkat, és ahonnan azonnal rendelni is tudnak, anélkül, hogy elhagynák az alkalmazást. 

A tervek szerint ezzel az újítással a márka és a felhasználók közötti interakció javul majd, egyszerűbb lehet a kommunikáció, és nagyobb  lehet az emocionális elköteleződés azzal a céggel, akiket már amúgy is követ a felhasználó.

Az Instagram közleménye szerint ez a megoldás tökéletes lehet a limitált kiadásoknál, az exkluzív együttműködéseknél, de akár egy új telefon, kollaboráció vagy bármilyen termék piacra kerülésénél is hasznos lehet, és a lehetőségeknek itt még nincs vége. Az Instagram szerint az exkluzív matricákkal új irányt vehetnek az influenszer-együttműködések is. 

Első körben olyan márkák tesztelik az emlékeztetőket Amerikában mint az Adidas, a H&M vagy a Warby Parker. Az Instagram egyelőre nem közölte, mikor fogja szélesebb körben bevezetni ezt a lehetőséget, de a pletykák szerint nem kell rá sokat várni, hiszen a közösségi oldal képviselői elég sok helyen beszéltek már arról, hogy minél hamarabb szeretnék kiépíteni az online vásárlás lehetőségét a platformon.

Forrás: Social Media Today