Miután az Instagram nemrég leállította az egyik legnagyobb követő gyűjtő botot, az Instagresst, most újabb négy hasonló szolgáltató esett áldozatául.
Az Instagram által beszüntetett szolgáltatások lényege, hogy profilunk automatikusan lájkol és kommentel posztokat, de még egy időre be is követ embereket, így elérve nagyobb közönséget. Miután az Instagram szeretné, ha a platformon valós lenne az engagement, nem nézi jó szemmel az ilyen megoldásokat, melyeket sok esetben használnak különböző márkák is, hogy minél rövidebb idő alatt minél nagyobb rajongói tábort építhessenek fel – ingyen.
Az Instagress után a következő bezárt bot a Facebookon, Twitteren, Pinteresten és Google +-on is működő Mass Planner volt, amit a PeerBoost, az InstaPlus és a Fan-harvest követett.
Az Instagram ezzel valós engagement elérésére sarkallja a felhasználókat, na meg persze arra, hogy ha sok követőt akarnak rövid idő alatt, inkább használják a hirdetéseket.
A legutóbbi hírek szerint amúgy is jobb Instagramon hirdetni engagement szempontjából:
Jobb az engagement a márkák számára az Instagramon, mint a Facebookon
Forrás: We Are Social Media