Mind tudjuk, hogy nem jó ötlet túl sok információt megosztani magunkról az interneten, de mi a legrosszabb, ami történhet? Ezt a kérdést tette fel egy belga bank is – írja a Mashable.

A videó egyik szereplője Tom Degroote, egy látszólag átlagos belga fickó, aki egyben résztvevője lesz a Febelfin bank munkatársa „játékának”. Utóbbi elmagyarázza a nézőknek, hogy egyetlen adathalász emaillel és egy telefonhívással kiürítheti Degroote bankszámláját, ám most más tervei vannak. Átmaszkíroztatja magát, hogy úgy nézzen ki, mint Degroote, majd fotókat készít magáról egy klubban, amelyeket az ő Facebook oldalára posztol. Majd vásárol egy drága antik hárfát az eBayen Degroote hitelkártyájával és kiszállíttatja a házához.

A végén látjuk és halljuk Degroote-nak szánt üzenetét: „Az egész életed online van és mielőtt észreveszed, valaki olyan, mint én, elveszi tőled.” Degroote csak annyit reagál saját másolatát látva: „Ez hátborzongató.”

A SafeInternetBanking.be oldalt hirdeti a videó, ahol az érdeklődők megtanulhatják, hogyan tudják megvédeni online személyiségüket. A Duval Guillame Modem, a reklám mögött álló ügynökség, már korábban is élt az „emberi másolatok” ötletével. Ezek közül ismeretes az „A Dramatic Surprise on a Quiet Street”, amely a TNT kábelhálózatot hirdette és minden idők egyik legtöbbször megosztott videójává vált.