Globálisan az előfizetések száma pontosan a 6,3 milliárdot érte el, de tényleges számuk 4,4 milliárd körül van, mivel sokan több előfizetéssel is rendelkeznek – derül ki az Ericcson legfrissebb mobilitási jelentéséből.

A globális mobilpenetráció 2012 negyedik negyedévében elérte a 89 százalékot. A nettó növekedéshez Kína járult hozzá a legnagyobb mértékben, összesen körülbelül 30 millió új előfizetéssel. E tekintetben India a következő (+11 millió), majd Banglades (+9 millió), Indonézia (+8 millió) és Nigéria (+5 millió).

A negyedik negyedévben a mobil szélessávú előfizetések száma körülbelül 125 millióval, 1,5 milliárdra növekedett. A GSM/GPRS/EDGE előfizetések száma nagyjából 44 millióval, a WCDMA/HSPA előfizetések száma pedig 70 millióval nőtt. Az LTE előfizetések száma 14 millióról 57 millióra növekedett.

Az Ericcson több éven keresztül végzett méréseiből az is kiderül, hogy minden régióban növekszik az okostelefonok népszerűsége: a 2012 során értékesített összes mobiltelefon körülbelül 40 százalékát adták ki. Ugyanakkor jelentős növekedési potenciál van még ezen a területen, mivel a mobiltelefon előfizetések mindössze 15-20 százalékhoz tartoznak okostelefonok.

A felmérés szerint ezen kívül a mobil adatátviteli előfizetések száma fog intenzíven növekedni, ami az adatforgalom növekedésének hajtóereje lesz.

1_abra