A Facebook Watch eddig nem volt a közösségi platform legerősebb terméke, és egyelőre nem is várható tőle nagy robbanás, de most úgy döntöttek, hogy ez változzon, így erősebben jelen szeretnének lenni Európában is.

Talán azért is hanyagoltál el eddig ezt a kontinenst, mert sokan azt sem tudják, hogy létezik ilyen. Pedig ez lényegében a Facebook saját Youtube-ja, amiben a felhasználók által feltöltött tartalmak mellett saját gyártású szórakoztató műsorok, akár sorozatok vannak olyan sztárokkal a mint Elizabeth Olsen, Jada Pinkett Smith, and vagy az NBA sztár Lonzo Ball, de természetesen marketingszempontból is fontos, hiszen ugyanúgy lehet egy-egy jó tartalommal pénzt keresni, mint a Youtube-on.

A Facebook most a leglogikusabb módját választotta a Watch népszerűsítésének, amit egyelőre leginkább Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Németországban és Spanyolországban éreznek majd a nézők. Ezekben az országokban keresnek ugyanis helyi ismert embereket, akik saját kis műsort kapnak a videómegosztón.

Valószínűleg itthon ezek a nevek nem sokat mondanak, de olyanoknak lesz heti pár perces videója, mint Conor Maynard, Kim Gloss, Eko Fresh vagy La Pelo, akik mind-mind a fiatalabb korosztályt célozzák be. A Facebook tőlük reméli, hogy hosszabb távon is a platformhoz köti a nézőket, akik más tartalmat is fogyasztanak majd ezeken kívül.

Jelenleg amúgy 720 millió ember megy fel havonta legalább egyszer a Facebook Watch-ra, és 140 millió olyan felhasználó van, akik naponta legalább egy percnyi videót megnéznek. Ez a szám elég kicsi a Facebook 2.4 milliárd felhasználójához képest, de gőzerővel dolgoznak azon, hogy tovább növekedjen.

Forrás: Social Media Today