A Financial Times értesülései szerint a  TikTok több száz tartalommoderátort csábított magához Európából a közösségi médiás riválisait, például a Facebookot is kiszolgáló alvállalkozóktól. Úgy tudni, hogy gyors ütemben bővítik a dublini biztonsági központjukat, és a moderátorok feladata lesz az európai felhasználók által feltöltött tartalmak vizsgálata. 

Az újság nyilvános LinkedIn profilok elemzése közepette arra jutott, hogy az újonnan leszerződtetett munkatársak közül legalább 190-en korábban az Accenture, a Covalen és a Cpl cégeknek dolgoztak, amelyekre a  Meta, a Facebook és az Instagram anyavállalata, a YouTube és a Twitter köztudottan nagymértékben támaszkodik, hogy  felügyeljék és eltávolítsák a platformok legerőszakosabb és legkártékonyabb tartalmait. A TikTok azt mondta, hogy tavaly január óta több száz moderátort vett fel az Egyesült Királyságban és Írországban, ezzel együtt pedig több ezer moderátort vett fel a kaliforniai és szingapúri hasonló központokban. 

A TikTok európai munkaerő-állománya több mint 1000 fővel nőtt 2020-ban, amikor a vállalat forgalma a régióban 545 százalékkal 170,8 millió dollárra nőtt. A TikTok stratégiája az volt, hogy a moderátoroknak házon belüli pozíciókat kínálnak jobb fizetéssel és juttatással, hogy a tapasztaltabb munkatársakat csábítsák át magukhoz. Korábban pedig sok moderátor panaszkodott a munkakörülményekre, ami a TikToknál állítólag sokkal jobb, még ha a munka jellege hasonló is. 

Forrás: FT