Azt szeretnéd, ha több rajongód látná a Facebook posztjaidat a hírfolyamában? Ha igen, többet kell tudnod a Facebook hírfolyam algoritmusáról. Ami azonban nem tökéletes. Ezt maga Mark Zuckerberg is megtapasztalhatta – írja a PostPlanner.

A Business Insider és a Wired is írt róla, hogy amikor Mark hírfolyamának tetején egy kollégája születésnapjával kapcsolatos poszt jelent meg, miközben az unokaöccse is épp akkor született meg, azt kérte, nyúljanak bele az algoritmusba úgy, hogy ha a kommentek között gratuláció szerepel, akkor magasabbra kerüljön a bejegyzés.

Vajon ez az új trükk, hogy nagyobb elérést biztosítsunk Facebookon?

Ha így van, akkor a fontos pillanatok és mérföldkövek megosztása nagyobb elköteleződést is válthat ki a posztoknál.

Maga a Facebook is kérte az üzleteket, hogy adjanak mérföldköveket az oldalaikhoz.

Posztolj több mérföldkőről!

A tartalmad talán feljebb kerülhet a hírfolyamban, ha valaki gratulál egy posztodnál. A Facebook így akarja biztosítani, hogy a fontos eseményekről és pillanatokról ne maradjanak le sem a barátaid, sem a rajongóid. Ezen kívül érdemes személyes hangot is adni a tartalomnak.

Lényegében nem igazán lőhetsz mellé, ha a Facebook posztjaid az alábbiak valamelyikéről szólnak:

  • eljegyzések
  • ballagások, diplomázások
  • kisbaba születése
  • esküvők
  • születésnapok
  • díjak és elismerések
  • új termékek
  • ünnepek, vakációk

Elnézve a Facebook top 50 márkájának virális fotóit, látható, hogy a legnépszerűbb képekkel új termékek indulását jelentették be – ami mindig nagy pillanat a cég és a vásárlói számára is. Még az NFL legvirálisabb fotói között is azokat találjuk, amelyek születésnapokról, új logókról szóltak – ezek különleges pillanatok voltak a focirajongóknak, bármerre is voltak.

best-way-to-reach-more-people-on-facebook-sq

Legyél személyesebb!

Ne felejtsd el, hogy ez nem a hírfolyam kijátszásáról szól vagy a Facebook átveréséről azzal, hogy minél több emberből csikarsz ki gratulációt!

Az emberek egyébként is csak akkor fognak gratulálni, ha őszintének érzik a posztodat. A hitelességet nem hamisíthatod!

A Facebook azt akarja, hogy a felhasználók minél személyesebbek és megközelíthetőbbek legyenek, valamint, hogy megosszák egymással a történeteiket.

Tehát legyél autentikus! Ez mégis csak egy közösségi háló.