Az év vége közeledtével sokan már a jövőbe tekintenek, így tett a Social Media Today is, akik közösségi média szakértők segítségével próbálták kitalálni, mik lesznek 2020 nagy dobásai és trendjei. 

Az IGTV lesz az új TV

Jenay Rose üzleti tanácsadó, aki fiatal nőknek segít abban, hogy a vállalkozásuk dollárban számolva hat számjegyű üzletté növekedjen. A módszerében azért olyan biztos, mert neki sikerült, egy év alatt 80 ezer követője lett Instagramon, és rengeteg nőhöz jut el az üzenete. Szerinte 2020-ra a közösségi média szinte teljes egészében mozgóképekből áll majd, és az egész központjában az Instagram videószolgáltatása az IGTV áll majd. 

Még több podcast

A több videó mellett fel kell készülni arra, hogy egyre nagyobb szerephez jutnak a podcastek. Rose heti rendszerességgel jelentkezik podcasttel is. Itt nem elég, hogy egy videó szép legyen hanem a podcastnek érdekesnek kell lenni, hogy a hallgató ottmaradjon. Aki viszont marad, az elkötelezett, lelkes, érdeklődő, és ezt a hirdetők is észre fogják venni. 

Továbbra is tarol a TikTok

Persze ha nem keveredik további adatvédelmi botrányokba a már így is igen népszerű közösségi oldal. Azonban 2020 lehet az az év, amikor a márkák is mélyebben megismerkednek az oldallal, és elkezdik rendszeresen használni. 

Rengeteg változás az influenszer-együttműködésekben

Ha eltűnnek a lájkok az Instagramról, akkor valószínűleg másmilyen együttműködésekben kezdenek majd el gondolkozni a márkák és az influenszerek. Rachel Ford marketingszakértő szerint  akár mennek a lájkok, akár maradnak, az együttműködések világ fenekestül fel fog fordulni 2020-ban, és arra is ösztönöz mindenkit, hogy engedje szabadon a fantáziáját, és ne a megszokott sémákban gondolkozzon, mert azok már egyébként is kezdenek unalmassá válni. Az egyszeri együttműködések helyett a tartós, hosszabb távú közös munkák lesznek jellemzők, ezek egyébként hatékonyabbak is, mintha egyszer kiposztol valaki egy képet arról, hogy reggelire az adott márka műzlijét eszi.