Mindig izgalmas kérdés, hogy a klasszikus márka-influenszer együttműködésből hogyan lehet úgy kitörni, hogy az mindenkinek jó legyen. Sokan azt hiszik, hogy az influenszer lét mindössze arról szól, hogy az ember élvezi az ölébe hulló ajándékokat és megkereséseket, csinál néhány márkázott fényképet vagy videót, és kész. Pedig ha valaki tényleg újító szeretne lenni, vagy egy márka azt szeretné, hogy az ő együttműködése kitűnjön a többi közül, akkor jóval kreatívabb megoldásokat kell keresni. 

Patreon

Egyre divatosabb nem csak az influenszerek, de a zenészek világában is, ha támogatókat szereznek maguk köré. Egyfajta modern közösségi finanszírozás ez, de nem ingyenpénz. Ha valaki tudatosan és jól szeretné használni, miközben maximalizálja a bevételeit is, akkor mindenekelőtt egy stabil követőbázist kell kiépítenie, akiket ki kell szolgálni olyan tartalommal, amit szeretni fognak. Kommunikálni kell a támogatókkal, hogy folyamatos legyen a kapcsolat, ezáltal a bevételek is.

Üzenetküldés

A tanulmányok szerint egy átlagos amerikai egy nap 58 alkalommal pillant a telefonjára, és 128 üzenetet vált az ismerőseivel. Nem csak a fiatalok, az idősebbek is aktívak, így nem lehet elmenni az üzenetküldő szolgáltatások mellett. A kutatások azt is bebizonyították, hogy a spórolós influenszerek számára a csoportos üzenetek nagyban hozzájárulnak, hogy növekedjen a követőbázisuk, később a feliratkozós üzenetcsoportok biztos bevételi forrást jelenthetnek. Erre szolgál például a MessageTribes nevű alkalmazás, ami előre tervezhetővé és időzíthetővé teszi a kiküldéseket. 

Podcastok és webináriumok

A podcast kiváló lehetőséget nyújt arra az influenszereknek, hogy a követőikhez egyszerűen és közérthetően jusson el az üzenetük olyan tartalommal, ami érdekes és könnyen hozzáférhető mindenki számára. A podcastek plusz bevételi forrást jelenthetnek, és arra is lehetősége van az influenszernek, hogy megmutassa, hogy ő egy téma szakértője. A webináriumokkal pedig még ennél is tovább lehet menni, és kiváló módszer, hogy edukálják a követőket. 

A pénzkereseti lehetőség is egyszerű, hiszen lehet szó arról, hogy valamilyen összegért cserébe érhetőek el a beszélgetések vagy a leckék, de nagyon könnyű ezekbe beleépíteni a márkaegyüttműködéseket is, vagy szimplán hirdetést lehet helyezni egy-egy epizódba. 

Közeli barátok

A legtöbb közösségi oldalon már elérhető ez a funkció. Ilyenkor az ember összes bejegyzését nem látja minden követő, csak a kiválasztottak, akiket közeli barátként aposztrofál az influenszer. Többen kihasználva ezt a lehetőséget, VIP csoportot hoztak létre, ahol bizonyos előfizetési díjért cserébe, extrább és több tartalomhoz juthatnak a követők. 

Néhány influenszer csak havi 1-2 dolláros, azaz párszáz forintos előfizetési díjat számol fel ezért, de ha jól jön ki a matek, akkor jelentős pénzösszeghez lehet hozzájutni. ha egy tízezres követőbázissal rendelkező influenszer követőinek 5 százaléka, vagyis 500 fő hajlandó havi 2 dollárt fizetni, az máris havi 1000 dollár extra jövedelem. 

Kisebb eladások

Vannak olyan oldalak, amik kifejezetten arra szakosodtak, hogy a követők hírességek, influenszerek és más nagy nevek néhány percét árulják. Ezekben az esetekben egy kezdő influenszer vagy egy lelkes követő kéri meg az oldalán fellelhető hírességek valamelyikét, hogy néhány másodperces videóban mondják el, hogy a fizető felet is érdemes követni, de lehet venni születésnapi köszöntéseket vagy esküvői jókívánságokat is. Minél értékesebb valaki közösségi oldala, annál drágábbak ezek a kis videók is, vagyis ezek szintén jó bevételi források lehetnek.  Érdemes feliratkozni a Cameo, Greetzly, Starsona vagy a CelebVM oldalakra, hátha érkeznek megrendelések köszöntésekre. 

Forrás: Social Media Explorer