Állítólag a Facebook már nem menő, a fiatalok kezdenek elpártolni az oldalról. De még nem szabad leírni őket, pláne marketinges szempontból.

Ki van a Facebookon? A rövid válasz persze az, hogy mindenki. Na jó, majdnem mindenki. És épp ez az, amiért minden márkának komolyan kell venni a Facebook-stratégiáját.

Persze ha megnézzük például a demográfiai, vagy egyéb adatokat, akkor még több okra fény derül, hogy a marketingeseknek miért érdemes aktívnak lenniük a Facebookon – írja a Business Insider. Hiába lehetett az elmúlt hónapokban arról olvasni, hogy kezd elöregedni a Facebook, a fiatal felnőttek, akik rengeteg cég célközönsége, továbbra is megtalálhatóak, sőt, elérhetőek a platformon.

http://www.dreamstime.com/stock-image-like-money-facebook-thumbs-up-image35146201

Íme a legfontosabb indokok, amit a Business Insider összegyűjtött annak alátámasztásaként, hogy miért továbbra is a Facebook a legjobb választás marketingeseknek a többi közösségi oldal közül.

1. Azt tudjuk, hogy több mint egymilliárdos felhasználói bázissal rendelkezik a Facebook. A Business Insider felmérése szerint ez azt jelenti, hogy az amerikai internetezők 67 százaléka jelen van az oldalon, de az európai piacon ez az arány jóval magasabb, az Egyesült Királyságban például 82 százalék ez az arány.

2. Hiába hagyják el a fiatalok a Facebookot, azért az oldal elöregedésétől még nem kell tartani. Amerikában például a 18-29 éves korosztályból az internetezők 86 százalékát megtaláljuk a Facebookon, átlagosan pedig 67 százalék ez az arány az összes korcsoportra vonatkozólag.

3. Szintén amerikai adat: az évi 75 ezer dolláros jövedelemmel rendelkező internetezők 73 százaléka a Facebookon is ott van (a Twitternél ez 17 százalék, míg a Pinteresten 13 százalék).

4. A Facebook alkalmazása az egyik legnépszerűbb az okostelefonokon, iPhone készülékeken például az összes közösségi média appot nézve a megosztások 66 százaléka a Facebookról érkezik.

5. Persze nem Amerika a legfőbb mérce, a Facebook-felhasználók 81 százaléka nem amerikai. Ebből 29 százalék érkezik ázsiai országokból.

6. A Pew Research szerint az amerikai diplomás internetezők 75 százalékát elérjük a Facebookon.