Lépj hátra Kim Kardashian, a legújabb trend az influencer marketingben a micro-influencerek aktiválása köré épül. Ez a csoport, bár jelentősen kevesebb követői bázissal rendelkeznek, mégis nagyobb engagementet képesek létrehozni. Habár nem milliók követik őket, a tartalmaik mégis sokkal autentikusabbak és egyénibbek, amivel szimpatikusabbá válnak a felhasználók körében.

A micro-influencerek igazi közösséget építenek, és sok esetben szorosabban kötődnek a követőikhez, ami igazi értékét jelent a közösségi média világában. Micro-influencerként azokat a személyeket definiáljuk, akiknek a követői száma 2000 és 50 000 között mozog. A kimutatások is azt igazolják, hogy a 10 000 követőnél kevesebbel rendelkező influencerek 4-8 százalék közötti lájkot generálnak, míg a milliós követővel rendelkezők esetében ez az arány csupán 2 százalék. A kisebb influencerek tehát mélyebben hatnak a követőikre, és jelentős sikereket képesek elérni lájkokkal, hozzászólásokkal, megosztásokkal stb.

A hirdetők számára az a leghasznosabb, ha megtalálják azokat a kisebb influencereket, akik már egyébként is kedvelik a márkájukat, vagy egyszerűen csak passzol a stílusukhoz. Ilyen esetekben már van egy kialakult viszony az influencer és a követőik között, ezért jobban bíznak az ítélőképességükben, így az engagement természetes lesz. Bár ez egy időigényes munka, de az eredményekből kiindulva megéri hosszútávon ebbe fektetni.

Továbbá az sem elhanyagolható szempont, hogy rengeteg márka nem engedheti meg magának, hogy A-listás szupersztárokkal működjön együtt, ezért ez egy sokkal költségvetés kímélőbb megoldás számukra. Végül pedig bemutatunk néhány pro érvet, hogy miért érdemes ilyen típusú influencerekkel együtt dolgozni:

  • Autentikus story-telling egy megbízható baráttól
  • Valós személyiségek valós véleményekkel
  • A tartalmaik sokkal közvetlenebbek és rokonszenvesebbek
  • Aktív követők
  • Jobban lelkesednek egy-egy márkáért, ezért igazán hatásos tartalmakat tudnak kreálni
  • Magasabb organikus engagement
  • Költséghatékonyság

Az influencer marketingről bővebben itt írtunk:

Miért beszél mindenki az influencerekről?

Az influencer tartalmak változó szabályairól pedig itt adtunk hírt:

Szigorodnak az influencer marketing szabályai

Forrás: Social Media Today