Bár valaha a Snapchat tűnt a legnagyobb kihívónak és a leggyorsabban növekvő platformnak, de hamar kiderült, hogy az Instagramot így sem tudja lenyomni. Már több mint 800 millióan használják az oldalt havonta, ráadásul az üzletek száma is egyre csak nő. Ezzel lassan az Instagram lesz az egyik legfontosabb közösségi média tényező, ha online marketingről van szó.

Az X-Cart statisztikájában a következő fontos adatokkal szemléltette, hogy miért is annyira fontos az Instagram ezen a területen.

Az Instagram 2014-ben 175 millió felhasználóval rendelkezett, ami azonban 2017 végére 800 millióra nőtt.

Az Instagram felhasználóinak 72 százaléka hajlandó vásárolni az alapján, amit a platformon láttak.

A felmérésből kiderült, hogy jelenleg a közösségi platformok közül az Instagram van a legnagyobb hatással a fogyasztási szokásokra mintegy 51 százalékos aránnyal, ami a Facebook esetében csupán 23 százalék ehhez képest, a Pinteresté pedig 22 százalék.

2017-ben az Instagram influencer marketing és hirdetési költség összbevétele 1,1 mrd dollár volt, ami az előrejelzések szerint 2019-re  várhatóan megduplázódik.

A legnagyobb márkák 70 százaléka már használja az Instagram influencer marketinget.

A hirdetők 71 százaléka szeretne többet tudni a platformról.

Itt nincs szükséged szupersztárokra a sikeres marketinghez, ugyanis a legnagyobb engagementet micro-influencerek produkálják, 4-8 százalék között.

A szponzorált tartalmak átlag költsége 300 dollár a platformon.

A legjobban fizetett Instagram influencerek: Selena Gomez, Kim Kardashian és Cristiano Ronaldo, akik fél millió dollárt is hazavihetnek per poszt.

Az Instagram legfrissebb üzleti tájékoztatójáról itt írtunk:

Friss üzleti tippeket tett közzé az Instagram

A legújabb Instagram-trendeket itt mutattuk be:

3 menő új trend Instagram vizuálokban

Forrás: Social Media Today