Egy évvel ezelőtt jelentette be a Facebook, hogy új külsőt ad a hírfolyamnak és, hogy a friss dizájn nagyobb képeket is jelent majd – írja a Business Insider.

Így nézett ki:

screen shot 2013-03-12 at 2.21.11 pm

Ez a dizájn azonban sosem érkezett meg.

Néhányan megkapták, a legtöbben azonban nem.

Aztán pedig idén, a Facebook egy halványabb tónusú dizájnnal állt elő.

Az oldal most már szinte mindenkinél ezt a képet mutatja :

current news feed

Tehát miért hagyta hátra a Facebook azt a gyönyörű dizájnt egy olyanért, ami úgy néz ki, mintha 2007-ből maradt volna itt?

Dustin Curtis, vállalkozó és népszerű blogger, azt mondja, Facebook alkalmazottak meséltek neki arról, hogy a régebbi, nagy képekkel operáló dizájn annyira népszerű volt a felhasználók körében, hogy az oldal többi részét nem is használták, így a hirdetési benyomások is csökkentek.

Julie Zhuo, a Facebook termékmenedzsere, saját blogposztjában azt írja, Curtis rosszul tudja. Zho szerint az ok, amiért az öregebbnek tűnő dizájn mellett döntött a cég az, hogy ellentétben a Facebook alkalmazottakkal, Curtisszel és más emberekkel, akik a dizájnról olvasnak blogbejegyzéseket, a legtöbb Facebook felhasználónak még mindig régi számítógépe van ramaty monitorokkal.

Számukra pedig hatékonyabb az öreges dizájn, mint a fotókban gazdag tervezet, amely egy éve bukkant fel. Zhuo a következőket írja:

„Kiderült, hogy míg nekem (és talán Neked is), éles, szuper nagy felbontású 27-inches monitorjaim vannak, sokkal több ember van a világon, akiknek nem. Az alacsony felbontású, kis képernyők gyakoribbak a világon, mint a nagy felbontású Apple és Dell monitorok. És a régi dizájn, amit teszteltünk, nem működött jól egy 10-inches Netbookon. Még egyetlen sztori sem fért ki a nézetablakban. Arról nem is beszélve, hogy az oldal látogatói közül sokan kizárólag PC-n használják a Facebookot – nem mobiltelefonokon vagy tableteken. A kattintással vagy a böngésző görgetősávjával történő húzás még mindig gyakori, mivel nem mindenkinek van trackpadje vagy görgető kereke. Ha többet kell görgetni, mert minden egyes poszt magasabb vagy a navigáció több egérmozgást követel meg, ahogyan lefelé haladunk, akkor az oldalt nehezebb lesz használni. Ezek az emberek bár nem korai felhasználók és talán nem ugyanazt a hardvert használják, mint mi, de az ő élményük minősége legalább annyira fontos.”

Zhuo azt mondja, néhány teszt egyébként azt mutatta, hogy a fotókban gazdag dizájn jobb lett volna a Facebook bevételei szempontjából. A tesztelés során azonban arra jutottak, hogy azok a felhasználók, akiknél akkor már megjelent, kevésbé mutattak hajlandóságot a Facebookon keresztüli tartalommegosztásra, hozzászólások írására vagy arra, hogy benézzenek a Facebook csoportjaikba, amelyeket azelőtt szívesen használtak.

Zhuo magyarázata logikus. Úgy tűnik, a Facebook okosan döntött. Érdekes ugyanakkor, hogy a cég már olyan nagy, hogy a régimódi felhasználókat is „ki kell szolgálnia”. Hosszú távon ez megnehezíthett a dolgát, ha a terméket még innovatívabb irányokba szeretnék terelni. Zavart kelthet a létében egy gyorsan mozgó startup, amelynek nincsen egy milliárdnyi régimódi felhasználója, akik miatt aggódni kellene.

A Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg nyilvánvalóan tisztában van ezzel a fenyegetéssel és ezért volt annyira elfoglalt mostanában olyan startupok megvásárlásával, mint az Instagram, a WhatsApp és az Oculus.