A cégek és vállalatok legtöbbje sajnos nem rendelkezik olyan stratégiával, amely pontosan definiálná a közösségi médiumok használatát a szervezeten belül. Stratégia nélkül pedig aligha lehet bárki is képes megfelelő eredményt elérni a közösségi csatornákon.
Bejegyzésünkben hat olyan érvet is felsorakoztatunk, ami miatt érdemes komolyan venned a stratégia elkészítését és annak pontos betartását:
- Javítja a céged megítélését: A rendszeres posztolás azt sugallja a felhasználóknak, hogy jól szervezett vállalkozással van dolguk, amiben érdemes megbízni. Ennek sajnos az inverze is igaz: ha össze-vissza posztolgatsz, akkor éppen az ellenkező hatást válthatod ki a követőidből.
- Időt takarít meg neked: Egy igényes tartalomnaptár megszerkesztése nagy feladat, amely kezdetben sok erőforrást igényel, hosszútávon azonban jócskán meghálálja a befektetett energiádat, és rengeteg időt spórolhat neked.
- Nyomon követheted a céljaidat: A közösségi médiában csak akkor lehetsz sikeres, ha tudod, hogy mi a célod az aktivitásoddal. A stratégiába pontosan beleírhatod a céljaidat és megtervezheted az oda vezető utat, majd mérheted is az eredményességet.
- Hatékonyabban célozhatod meg a közönséged: Előre eltervezheted melyik nap milyen típusú posztokkal szeretnéd interaktivitásra bírni a célközönségedet.
- Teret ad a kreativitásnak: Sokszor juthat eszedbe olyan ötlet, ami aznap nem releváns, egy másik alkalommal azonban kiváló tartalom válhat belőle, ezeknek mindenképpen hagyj ki helyet a stratégia tervezésénél, majd írd fel utólag az összeset.
- Versenyelőnyhöz juttathat: Ha nem tervezel, akkor más csatornáira kell ötletekért járnod, vagyis legtöbbször másolni fogsz. Ha azonban jól megtervezed az aktivitásod, akkor téged fognak mások leutánozni, ami a felhasználóknak is feltűnik majd egy idő után.
Bár sok cégnél a Facebook-posztok napjainkban is a recepción születnek, a fentebb látott tanácsok tükrében bátran kijelenthetjük, hogy a legtöbb esetben jobb egy márka kommunikációját egy profi csapatra bízni.
Ezt is a figyelmedbe ajánljuk:
- 3 baklövés, amit elkövethetsz a közösségi csatornád elemzésénél
- LinkedIn aktivitások, amelyek céged segítségére lehetnek
- A hatékony Facebook oldal kezelés 5 szabálya
Forrás: Social Media Today