A Facebook elindította a „Page Insights” új verzióját, melynek célja, hogy segítsen a jobb tartalmak létrehozásában és több információval lássa el az adminisztrátorokat azokról a felhasználókról, akik az oldalaikat látogatják. A cég júniusban kezdte el a tesztelést, most pedig az összes oldal tulajdonos számára elérhető a megújult Insights – írja a The Next Web.

851537_224290024396511_912546924_n

Amennyiben nem vettél részt az első tesztelésben, soroljuk az újdonságokat:

  • Egyszerűbb mutatók: A „People Talking About This” mutatót felosztották különböző elemekre, ezek a „Page Likes” (Oldal lájkok), „People Engadged” (Elkötelezett emberek), „Page Tags and Mentions” (Oldal tagek és említések), „Page checkins” (Oldal bejelentkezések) és az Oldalon történő egyéb interakciók. A cél itt az adminok segítése, hogy jobban lássák, miként lépnek interakcióba az emberek a tartalmaikkal. A „Virality” (Viralitás) mutató már tartalmazza a kattintásokat is mint mérőeszközt és ez is új nevet kapott: „Engagement Rate” (Elköteleződési arány).
  • Eszközök a jobb tartalom publikálásához: Minden pozitív interakció (lájkok, kommentek, megosztások és kattintások) és a negatív interakció (bejegyzés elrejtése, az összes poszt elrejtése, spamként való bejelentés, az oldal lájk visszavonása) összesítve lett egy poszt-specifikus „pontozó kártyán”. A Facebook azt mondja, hogy így a hirdetők minden egyes posztnál egymás mellett tudják értékelni a pozitív és negatív mutatókat.
  • Elemzések az oldaladdal interakcióba lépő emberekről: A Page Insights most már nem csak azt mutatja meg az adminisztrátoroknak, hogy kiket értek el, de azokat is, akiket elköteleztek. Ez hasznos lehet annak megismerésére, hogyan rezonálnak a tartalmak a különböző közönségekkel.
  • Új Page Insights exportálás: A Facebook egy új opciót adott hozzá a rendszerhez, amellyel letölthető az új Page Insights Export és így tudják az oldal adminok frissíteni egyéni jelentéseiket. A régi exportálási lehetőség is megmarad, de azt nem tudni, meddig.

Ha aggódnál a változások miatt, érdemes tudni, hogy minden API, amelynek köze van a régi Page Insights rendszeréhez, elérhető marad az oldal tulajdonosok és fejlesztők számára. A Facebook azt mondja, hogy ha elavultnak tekinti azokat, bármit tenne, előtte jelezni fogja. Az új API-kat nemsokára hozzáadják az új Page Insights mutatóihoz, de ennek pontos időpontját még nem ismerjük.

851539_394296944007229_1824111290_n

Bár az friss verzió már mindenki számára elérhető (ha nálad mégsem, pár napon belül megérkezik), a Facebook még mindig gyűjti a visszajelzéseket. Ha nagyon utálod egyik vagy másik változtatást, csak kattints a „Send Feedback” (Visszajelzés küldése) gombra a jobb felső sarokban.