Egy vállalkozás közösségi marketingjét lehet úgy is csinálni, hogy megpróbálod a lehető legtöbb hasznot kisajtolni a követőidből, és úgy is, hogy őszinte elkötelezettséggel szolgálod a közönségedet és minden lépésben megpróbálsz a kedvükben járni. Előbbivel talán elérhetsz kisebb pénzügyi eredményeket rövid távon, de hosszú távon biztos bukásra vagy ítélve, az ilyen viselkedést ugyanis nem tolerálják a közösségi térben. Ha viszont jó szándékaid vannak, akkor busásan megtérül fáradozásod anyagilag és emberileg egyaránt. Kárpáti Gergely vendégszerző írása.

Ha megfogadod az alábbi tanácsokat és alkalmazod azokat 2014-ben, akkor egy év múlva ilyenkor már lényegesen nagyobb és elkötelezettebb közönséged lesz, mint most.

Koncentrálj egy jól körülhatárolt célközönségre

A közösségi médiában ma már akkora a zaj, hogy egy mindenkinek szóló általános üzenettel nem fogsz tudni elérni senkit. Ezért az első és legfontosabb teendőd, hogy kiválasztasz egy nagyon szűk csoportot, akihez szólni szeretnél. Ők alkotják majd a közönségedet.

Minél pontosabban írod körül a közönséged tagjainak jellemzőit, annál jobban fogsz tudni azonosulni velük. Minél jobban azonosulsz velük, annál jobban fogod tudni, hogy mik a problémáik és vágyaik, így sokkal inkább a saját nyelvükön fogsz tudni beszélni. Minél inkább a saját nyelvükön beszélsz, annál inkább fognak bízni benned. És minél jobban bíznak benned, annál inkább válnak majd ügyfeleiddé.

Ha nem határozod meg pontosan, hogy kihez is akarsz szólni, akkor az üzenetednek nem lesz ereje, bármilyen divatos közösségi eszközt is alkalmazol az átadására. Ha viszont pontosan tudod, hogy kik alkotják a közönségedet, akkor mindig magad elé tudod őket képzelni és végig tudod gondolni, hogy miként fogadják majd az üzenetedet.

Folyamatosan teremts valódi értéket

Törekedj arra, hogy minden, amit közzéteszel, az rendkívül értékes legyen, különben csak hozzájárulsz a zajt növeléséhez. A rengeteg középszerű és silány tartalom mellett válj ismertté azzal, hogy amit kiadsz a kezedből, az valóban értékes és hasznos a közönséged számára.

Az értékes tartalmak ellenpólusa a saját magad reklámozása. A közönséged nem kíváncsi erre, azt szeretnék, hogy számukra valóban értékes, hasznos tartalmakkal vagy ingyenes szolgáltatásokkal lásd el őket. Ugyanez vonatkozik arra, ha ajándékot ajánlasz fel azért, hogy lájkolják az oldaladat. Ezzel a módszerrel szerezni fogsz ugyan néhány követőt, de ők értéktelenek lesznek számodra, mert csak megvesztegetted őket, nem pedig őszinte érdeklődésből kezdtek el követni.

Okozz kellemes élményeket

Az ingyen kapott értékes tartalom is jó érzéssel tölti el a közönséged tagjait, de másképpen is okozhatsz nekik kellemes élményeket: szórakoztasd őket egy színvonalas fotóval vagy videóval, inspiráld őket idézetekkel és történetekkel vagy ébressz fel bennük édes emlékeket.

Az élmények keltette jó érzést a közönséged tagjai tudatukban össze fogják kapcsolni veled és hálásak lesznek érte: meg fogják osztani tartalmaidat, ajánlani fognak ismerőseiknek és vásárolni fognak tőled.

Kezdeményezz őszinte beszélgetéseket

A közösségi tér jellegénél fogva nagyon közvetlen: lehetőséget ad neked, hogy rendkívül közel férkőzz követőidhez. Használd ki ezt a lehetőséget pozitív célokra: tegyél fel kérdéseket és beszélgess velük, ismerd meg közösséged tagjait személyesen, tudj meg még többet az életükről, a gondjaikról, az álmaikról, és ezen információk birtokában még jobban szolgáld őket értékes tartalmakkal, szolgáltatásokkal és termékekkel.

Vállald fel a küldetésedet

Légy őszinte, oszd meg elveidet és a személyes, illetve a vállalkozásod küldetését, ami legyen magad és a közönséged számára is inspiráló, felemelő. Tedd lehetővé a követőidnek, hogy részt vegyenek a törekvéseidben, hogy közösen dolgozzatok egy valóban nemes célért.

Ezzel a hozzáállással a közönséged hamarosan hűséges közösséggé alakul át. Mindig, mindenben melletted fognak állni, és ha nem élsz vissza a bizalmukkal, akkor hosszú éveken át kitartanak melletted.

Ne utazz egyedül

Mi vállalkozók sokszor érezhetjük a magányt, mert a rengeteg munka mellett sokszor nem marad időnk a társasági életre és amúgy is kevesen értenek meg minket… 🙂 Ha létrehozod a saját közösségedet, akkor ezt a magányt enyhíteni tudod némileg, ám a vállalkozással kapcsolatos gondolataidat és kérdéseidet velük nem oszthatod meg.

Fontos, hogy legyen egy olyan társaságod, ahol megértenek, ahol nem néznek furán rád, ha arról beszélsz, hogy a vállalkozásodon keresztül őszintén segíteni akarsz az embereknek és legalább egy kicsit jobbá akarod tenni a világot.

Kárpáti Gergely, Jóságos vállalkozó blog