Azt már tudjuk, hogy a Facebook mobil felhasználóinak száma 618 millió körül mozog, de ezidáig volt egy megválaszolatlan kérdés: egészen pontosan hogyan használják a közösségi oldalt az okostelefonjaikon? A Facebook és az ICD áttekintő tanulmánya most megadta a választ: a mobil felhasználók többsége a hírcsatornákat nézi át gyakran, sokan a moziban és a konditeremben is – írja az AllFacebook.

A tanulmány arra is kitér, hogy az okostelefon használók száma egyre növekszik. Tavaly az USA területén 155,1 millióan voltak, amely 181,4 millióra növekedhet az év végére, majd a 222,4 milliót is eléri 2017-re. Köztük sokan vannak, akik a Facebookot a telefonjukon használják.

A Facebook és az IDC 7,446 iOS és Android felhasználót kérdezett meg 18 és 44 év között, akikről kiderült, hogy 70 százalékuk rendelkezik Facebook mobil alkalmazással (61 százalékuk pedig naponta használja is).

Így használják a Facebook mobil alkalmazását:

  • 82 százalék a hírfolyamot olvassa (63 százalék állandóan)
  • 49 százalék: kommentekre válaszol vagy maga is hozzászól
  • 38 százalék: állapotfrissítéseket posztol
  • 37 százalék: ismerősök idővonalát tekinti meg
  • 33 százalék: üzenetet küld az ismerősöknek (40 százalékuk azt mondta, hogy így közelebb érzik magukat hozzájuk)
  • 16 százalék: játszik
  • 15 százalék: képeket és videókat posztol
  • 12 százalék: Facebook csoportokban kommunikál
  • 7 százalék: használható alkalmazásokat keres.

Screen-Shot-2013-03-27-at-3.28.25-PM

A Facebook a harmadik legnépszerűbb mobil tevékenységnek számít, valamint a megkérdezettek 78 százaléka az emailek ellenőrzésére, 73 százalékuk böngészésre használja telefonját.

Az is kiderült, hogy más tevékenységek során is gyakran jelentkeznek be Facebookra:

  • Ügyintézés – 46 százalék
  • Vásárlás – 46 százalék
  • Vacsora, főzés – 47 százalék
  • Konditerem, edzés – 48 százalék
  • Tárgyalás, osztályterem – 46 százalék
  • Étterem – 47 százalék
  • Élő esemény – 49 százalék
  • Mozi – 50 százalék

Bár sokan a barátokkal való kapcsolattartásra használják telefonjukat, azt mondták, hogy a hogy közösségük tagjaival kommunikálva a Facebook bizonyul a leghasznosabb eszköznek.

Screen-Shot-2013-03-27-at-3.18.04-PM

A közösségi oldal egyre nagyobb részét veszi ki az okostelefon használók napjainak. Az okostelefonok mindenhatóságának bizonyítéka, hogy a 18-24 évesek 89 százaléka azt mondta a felmérés során, hogy a felébredés 15 percét töltik a telefonjukkal. Átlagosan pedig 32 percet és 51 másodpercet szentelnek a Facebooknak – 41,6 percet hétvégén és 19,5 percet a hétköznapokon.

A napi lebontás pedig így alakul: 16,4 perc jut naponta a hírfolyamnak, 9,5 perc üzenetküldésre és 6,6 perc az állapotfrissítések és fotók posztolására.

A felmérés azt is megvizsgálta, mikor használják a leginkább a nap során a Facebookot.

És, hogy mi az, ami arra készteti a felhaználókat, hogy olyan sokat használják a közösségi oldalt? 25 százalékuk azt válaszolta, puszta kíváncsiságból nézi meg a hírfolyamot. 20 százalék hozzátette, hogy ugyanezért figyelik az Instagram hírcsatornáikat is. A felmérésben résztvevők 36 százalékát pedig az izgatottság érzése tölti el, amikor posztolhat valamit Instagramon.

Ti milyen gyakran nézitek meg a Facebookot a telefonotokon?