Újabb szigorú adatvédelmi döntés született a Facebooknál, hogy elkerülhető legyen a korábbi botrányhoz hasonló visszaélés.

“Szeretnénk tájékoztatni a hirdetőket arról, hogy a vállalat kizárja szervereiről az adatközvetítő cégeket, vagyis lekapcsolja az ún. Partner Categories-t. Ez a termék tette korábban lehetővé, hogy a közösségi óriás adatközvetítő partnerei közvetlenül a Facebookon kínáljanak célzást. Döntésünk szembemegy az iparági sztenderddel, de úgy gondoljuk ez nagy mértékben elősegítheti a magánélet védelmének megőrzését a platformon.” – mondta Graham Mudd, a Facebook termékmarketing igazgatója.

A döntés a felhasználóknak előnyös, a Facebookot viszont hátrányosan érintheti, hiszen a vállalat jelentős bevételi forrástól eshet így el a jövőben.

Az adatközvetítői iparág viszont a Facebook nélkül is tovább dübörög majd, hiszen az információgyűjtés mára világszerte jövedelmező iparággá vált. A legfontosabb szereplők csomagokban adják-veszik az összegyűjtött információkat, ami tartalmazza a felhasználók szexuális preferenciáit, TV használati szokásait, barátaikkal való kapcsolatát, családtagjait és bármit, amik csak jogszerűen szűrhetnek az online platformokon.

Adatvédelmi hibáinkból tanulni soha sem késő, bár korábbi személyes adatainkat, amit egyszer profilunkról jogszerűen lehalásztak, már nem titkolhatjuk el többé. Jövőbeli adataink biztonságáról azonban érdemes mihamarabb gondoskodnunk. Hogy hogyan? Nézd meg a Be Social 8 tippét!

Forrás: Reuters