A Facebook tegnap jelentette be, hogy az év végéig  felére csökkenti a hirdetéseit. No nem a mennyiségét, csak a használható fajták számát.

A Facebook blogjában leírtak szerint több mint egy éve gyűjtik már a hirdetők visszajelzéseit, és mérik az egyes reklámtípusok hatékonyságát. A tapasztalatok alapján most drasztikus egyszerűsítésre szánták el magukat.

A következő 6 hónapban a most elérhető 27-féle hirdetési típust 13-ra csökkentik. A cél az, hogy a hirdetők mondják meg azt, hogy mit szeretnének elérni, és a Facebook ehhez javasol majd egy megfelelő termékekből álló hirdetési mixet.

Az egyszerűség jegyében megszüntetik a hasonló eredményt hozó bejegyzés típusokat is. Ennek megfelelően megszűnik az oldalak Questions/Kérdés típusú posztja, ami helyett a sima bejegyzések használatát javasolják:

question

Ugyanerre a sorsa jut a nemrégiben bevezetett Offers/Ajánlatok forma is:

offers

A hirdetéseket automatikusan kiegészítik majd közösségi funkciókkal, így nem kell külön Sponsored Story típusú hirdetéseket indítanunk:

sponsored

Júniustól minden hirdetést egységes formátumúvá alakítanak át:

ads

 

Már épp kezdtük kiismerni a hirdetési rendszert…. Most újra tanulhatjuk.

Mit a véleményed a változásokról?