Tippeket, technikákat és best practice-eket szeretnél megtanulni, hogy igazán jó „call-to-action” felhívásokat gyárts a Facebook hirdetéseidhez? Vagy csak nem vagy benne biztos, hogy a most használtak jól konvertálnak? Ne aggódj többé! A Business2Community 7 pontban foglalja össze a leckét.

1. Használj „akcióra” ösztönző szót!

A hirdetéssel valamilyen tevékenységre akarod rávenni az embereket – konkrétan katitntásra. Gondolj rá úgy, mint egy motiváló előadóra! Mondd el a közönségednek, hogy itt az ideje felkelni a kanapéról és tenni valamit, hogy jobbá tegyék az életüket!

oVlsELfJuwp5IfZPTH2cnp-HXc5H0DMgY6saY13Yzqhcq71vvea6KIhCM8MqTfJIXRtwMb_cTLxeIzczlo1orutCkgidDW-t-gDqK7Dq2_hqGdO6fT-jxwt0

2. Maradj lényegre törő!

Mikromásodperceid vannak arra, hogy felkeltsd az emberek figyelmét: ennyi idő alatt kell megérteniük, mit akarsz tőlük és ennyi idő alatt történik meg a kattintás is. Olyan szöveget írj, amit első pillantásra is megértenek!

kU6cvGuL1j40Rtva94C6A0WDbmyWXLGmRPp5Q9u4Op2CHCAsl_oeBxKYzj5ocyv6CcSHdLvh14ml6CHnPikrka0qCteccP168o9DpTsw1gy6hR-uLlrsoxdx

3. Az előnyt hirdesd, ne a terméket!

Facebookon (szemben a Google AdWords rendszerével) nem tudod, mit gondolnak az emberek, amikor a platformon vannak (spoiler: nem rád!). Ezért adnod kell nekik valamit, ami felkelti az érdeklődésüket. Valamit, ami értéket szolgáltat.

Ez a hirdetés például megfelelne a Google AdWords-ön, de nem működhet igazán Facebook reklámként, mert a terméket tolja előre, amiben az átlagfelhasználónak egyáltalán nincs érdekeltsége:

k8ulEEjXHDXPAbZgK8Eczsou6mw0TWwR-fP1iShSVAEGDj-Lz12cN1WJdtTwB94PKF3DSqfjeUN1wyTguqm1sN8TcP-kB994hbLWdc28Kfg1bLe3oVgEzh9P

4. Kérdezz!

A kérdés egy remek pszichológiai technika, amellyel felkeltheted az emberek érdeklődését a hirdetésed iránt. Két okból:

  • Beszélgetés hangnemét keltik, ami bevonzza az embereket.
  • Az emberek hajlamosak kérdést feltenni magukban, amikor megoldandó problémájuk van. Nem csak azt gondolják, hogy „Többet kell értékesíteni a következő negyedévben!”, hanem azt, „Hogyan fogok többet értékesíteni a következő negyedévben?”.

XRTFOrXuaZyftjaqWsvSd0x5_P2Fn65sWMa8gw2pE-Q2v6AJ7XBXHyVc8oF_B-DvB6LqMC_TogQzIdkI0LKUnuA9ZpVUCEDrMPcVhkXZa4ceT7TprWbEInUB

5. Használj negatív szavakat!

Ezt nehéz lehet bevenni, de a negatív kifejezések is jól működnek, így az „Állj!” vagy a „szörnyű”, mert megállítják az embereket. Az ember öntudatos természet. Folyamatosan aggódik amiatt, helyes döntéseket hoz-e. Használd ki ezt a félelmet azzal, hogy negatív szavakat is használsz a „call-to-action” felhívásaidban!

Ez azonban nem azt jelenti, hogy értéktelenként kell kezelned őket! Inkább arra fókuszálj, hogy az emberek mindig javítani igyekeznek valamin: neked csak el kell ültetned a fejükben az ötletet, hogy erre Te vagy a legjobb megoldás!

yZ2W_TEggCmQoo9fX9LqmCDL9JJzBlI-7qHRyAmnKIE5gNSNUwndHMj9SA9ZRy7Z2MTsrqqltagBzuF6o-UW15YQF_EOfspgLwkfVc_2m2j6dSHHNXx-NHwd

6. Legyél rövid és prominens! (hírfolyam hirdetések)

A hírfolyam hirdetéseiben nagyobb a rugalmasságod azt illetően, hogy mennyi szöveggel dolgozhatsz. Ez viszont nem jelenti azt, hogy túlzásba viheted. Minél tömörebb vagy, annál egyszerűbb elérni, hogy az emberek el is olvassák!

oToo6RaxPoCp4OVoKzeApI_4Lv3rzhmMQvR4iMeKFHSPMPdn1FD7B0OnsxZqhwnAEyp4bF2KlR001IjW4tGMpIAeHcJseJrgYbJgdZmFC11khJyQcD8qVewO

7. Az „ingyenes” a legjobb barátod

A legkönnyebb módja, hogy elérj egy kattintást a Facebook hirdetéseden, ha valamit ingyen ajánlasz. A célközönséged nagyobb része (jobb esetben) közepes érdeklődéssel van irántad, illetve az iránt, amit ajánlani tudsz. Így a valószínűsége annak, hogy fizetnek is érte, körülbelül nulla.

g-521DNqN95sXL1JLWrbcjaoqJng7ELiO_nTIDaapoLksfbKJHerR-6jfv_3FjRffznTtKC71sDv2fZUlqE2G7foqVNkjZloyYC7aOAfR0U0GIS81WOs9NWh