Tippeket, technikákat és best practice-eket szeretnél megtanulni, hogy igazán jó „call-to-action” felhívásokat gyárts a Facebook hirdetéseidhez? Vagy csak nem vagy benne biztos, hogy a most használtak jól konvertálnak? Ne aggódj többé! A Business2Community 7 pontban foglalja össze a leckét.
1. Használj „akcióra” ösztönző szót!
A hirdetéssel valamilyen tevékenységre akarod rávenni az embereket – konkrétan katitntásra. Gondolj rá úgy, mint egy motiváló előadóra! Mondd el a közönségednek, hogy itt az ideje felkelni a kanapéról és tenni valamit, hogy jobbá tegyék az életüket!
2. Maradj lényegre törő!
Mikromásodperceid vannak arra, hogy felkeltsd az emberek figyelmét: ennyi idő alatt kell megérteniük, mit akarsz tőlük és ennyi idő alatt történik meg a kattintás is. Olyan szöveget írj, amit első pillantásra is megértenek!
3. Az előnyt hirdesd, ne a terméket!
Facebookon (szemben a Google AdWords rendszerével) nem tudod, mit gondolnak az emberek, amikor a platformon vannak (spoiler: nem rád!). Ezért adnod kell nekik valamit, ami felkelti az érdeklődésüket. Valamit, ami értéket szolgáltat.
Ez a hirdetés például megfelelne a Google AdWords-ön, de nem működhet igazán Facebook reklámként, mert a terméket tolja előre, amiben az átlagfelhasználónak egyáltalán nincs érdekeltsége:
4. Kérdezz!
A kérdés egy remek pszichológiai technika, amellyel felkeltheted az emberek érdeklődését a hirdetésed iránt. Két okból:
- Beszélgetés hangnemét keltik, ami bevonzza az embereket.
- Az emberek hajlamosak kérdést feltenni magukban, amikor megoldandó problémájuk van. Nem csak azt gondolják, hogy „Többet kell értékesíteni a következő negyedévben!”, hanem azt, „Hogyan fogok többet értékesíteni a következő negyedévben?”.
5. Használj negatív szavakat!
Ezt nehéz lehet bevenni, de a negatív kifejezések is jól működnek, így az „Állj!” vagy a „szörnyű”, mert megállítják az embereket. Az ember öntudatos természet. Folyamatosan aggódik amiatt, helyes döntéseket hoz-e. Használd ki ezt a félelmet azzal, hogy negatív szavakat is használsz a „call-to-action” felhívásaidban!
Ez azonban nem azt jelenti, hogy értéktelenként kell kezelned őket! Inkább arra fókuszálj, hogy az emberek mindig javítani igyekeznek valamin: neked csak el kell ültetned a fejükben az ötletet, hogy erre Te vagy a legjobb megoldás!
6. Legyél rövid és prominens! (hírfolyam hirdetések)
A hírfolyam hirdetéseiben nagyobb a rugalmasságod azt illetően, hogy mennyi szöveggel dolgozhatsz. Ez viszont nem jelenti azt, hogy túlzásba viheted. Minél tömörebb vagy, annál egyszerűbb elérni, hogy az emberek el is olvassák!
7. Az „ingyenes” a legjobb barátod
A legkönnyebb módja, hogy elérj egy kattintást a Facebook hirdetéseden, ha valamit ingyen ajánlasz. A célközönséged nagyobb része (jobb esetben) közepes érdeklődéssel van irántad, illetve az iránt, amit ajánlani tudsz. Így a valószínűsége annak, hogy fizetnek is érte, körülbelül nulla.