Nem titok, hogy a Facebook organikus elérése megfogyatkozott az elmúlt 18 hónapban. Egészen mostanáig azonban ezt a közösségi oldal nem vallotta be – írja a MarketingLand.

Pedig egyes márkák már a Facebookról történő lelépést fontolgatták:

Egy új blogposztban a Facebook végre nyilatkozott a csökkenő organikus elérés ügyéről, elárulva, hogy egy napon átlagosan 1500 lehetséges sztorit mutathat a hírfolyam egy felhasználónak, valamint, hogy annak dinamikus természete továbbra is követi az emberek megosztási mintáit, így az oldaltulajdonosoknak is a leghatékonyabb stratégiát kell használniuk a megfelelő felhasználók eléréséhez. Mindezt pedig elköteleződésre ösztönző oldalposztok egy kombinációja és hirdetések formájában, hogy szélesebb körben promotálhassák az üzenetüket.

„… egyre szorosabb a verseny a hírfolyamban való láthatóságért. Mivel a hírfolyam tartalma folyamatosan változik, egyre többen osztanak meg egyre több tartalmat, az üzleti oldalak változó statisztikákat láthatnak. A legtöbbjük számára visszaesés mutatkozik az organikus elérésben. Várakozásaink szerint ez a trend folytatódik, miközben az egyes sztorikért zajló verseny erős marad és a minőségre fókuszálunk.”

Ez aztán a sokkoló valóság – fogalmaz a MarketingLand. Vannak hirdetők, akik pénzt költöttek a hirdetésekre az oldaluk építése céljából és rajongók talán soha nem látják ezt kifizetődni.

851571_264541380365338_1248152993_n

Az AdAge oldalának a Facebook egyik szóvivője nyilatkozott így: „Eljutunk egy pontra, ahol miután egyre több ember oszt meg egyre több dolgot, a legjobb módja, hogy láthatóvá tedd a tartalmadat üzletként, ha fizetsz érte.”

A MarketingLand meglátása szerint ezzel bevallották azt, hogy ez a platform, ahol a márkák és a cégek rajongói bázisukat építik, csak egy másik terület a hirdetési pénzek elköltésére. Ha a legjobb módja a láthatóságnak a fizetés, miért jelenítenék meg a márkák a Facebook információikat reklámokban és marketing anyagokban?

Ez egy kemény ügy a hirdetők számára, akik már így is kalóriákat és dollárokat égettek el a közönségépítés érdekében – most pedig azt mondják nekik, hogy ismét költeniük kell, hogy elérhessék a rajongóikat. Más közösségi hálózatok, például a Twitter határozottan kikötötte, hogy sosem fogják szűrni a posztokat és minden egyes tweet látható lesz.