A Facebook szerint idén a hirdetőknek érdemes felkészülniük arra, hogy kampányukban nagyobb szerepet kell játszania a social media-hirdetéseknek mint valaha.

Holiday Mobile Shopping

A Facebook tanulmánya szerint 2014-es és 2015-ös ünnepi időszakok között 33 százalékkal nőtt a telefonon keresztül megvásárolt termékek száma. A felmérésben 21.500 felnőttet kérdeztek meg, a világ 18 részén.

A Facebook szerint a social mediafelhasználók sokkal aktívabbak az ünnepi időszakban, mint az év más szakaszaiban. Az USA-ban például az ünnepi hetekben 30 százalékkal több fényképet, szöveget és videót posztolnak, melyek 84 százaléka mobilról érkezik.

Bár sok üzlet már most elkezdte tervezni karácsonyi kampányait, a Facebook meglátása szerint a vásárlók minden bizonnyal még több mint fél évet várnak az ajándékok beszerzésével. A felmérésben részvevők negyede spontán szokott bevásárolni, 61 százaléka pedig az utolsó pillanatra hagyja a vásárlást – felük pedig mindenképpen decemberben vásárol.

Persze ez nem azt jelenti, hogy a vásárlók nem terveznek előre. A Facebook felmérése szerint az emberek 49 százaléka 2015 augusztusában már eltervezte, hogy a fekete péntek előtt szeretné elintézni az ajándékok beszerzését és csupán 12 százalékuk akart csak október előtt túlesni a shoppingon.

A felmérés leginkább a Facebook számára tartogatott jó hírt. A 18 és 34 év közötti megkérdezettek kétszer többször említették meg a social mediaóriást mint inspirációt az ajándékkereséshez, mint a többi korosztály. A telefonon vásárlók ezen felül sokkal hajlmosabbak arra, hogy Facebookon keressenek ötleteket.

A millenniálisok 4,5-ször többször említették az Instagramot, mint felület ajándékötletek beszerzéséhez, de a képmegosztó ugyancsak fontos a telefonos vásárlók számára is.

Az emberek pedig sok esetben különösen ragaszkodnak a telefonos vásárláshoz – ha valamilyen technikai probléma miatt nem tudják az internetes felületen megvásárolni a terméket, nem adják fel és 43 százalékuk később ismét megpróbálkozik a művelettel.

Az ünnepi időszakra már a Google is nagyban készül – fejlesztéseiről itt írtunk.

Forrás: Adweek