A Facebook marketing az egyik legfontosabb összetevője a San Franciscóban indult startup, a Farmgirl Flowers növekedésének, hiszen a közösségi háló a weboldaluk összes forgalmának 10 százalékáért felelős 2011 óta, a Facebook kampányaik pedig a hirdetésekre költött összeg 12-szeresét hozták vissza – mondta az alapító, Christina Stembel a Facebook for Business oldalának.

Stembel azt is elárulta, hogy egy „maroknyi különböző megállapodása” van helyi termesztőkkel is, de ezen kívül a Facebookra támaszkodnak akkor is, amikor extra segítséget kell felvenniük olyan ünnepek környékén, mint Valentin nap vagy Anyák napja – írja az AllFacebook.

FarmgirlFlowers650

A Facebook for Business oldalán további részleteket is megosztott arról, hogyan használja még a közösségi oldalt:

„Számunkra a márkatudatosság nagyon fontos. A virágok megvétele gyakran egy impulzus vagy last-minute vásárlás, és mi tényleg azt akarjuk, hogy az emberek úgy gondoljanak ránk, mint akikhez azért fordulnak, hogy virágot rendeljenek. Mivel sok vásárlónk minden nap fent van Facebookon, ez segít nekünk elérni őket minden nap, így folyton az eszükben járhatunk.

Mint minden más üzlet, végül is azt akarjuk, hogy a marketing erőfeszítéseink eladásokat hajtsanak. Mivel nekünk nincs kirakatunk, nem kapunk gyalogos forgalmat, amit sok virágos igen, ezért olyan marketing csatornákat kell használunk, amelyek elhozzák az embereket az oldalunkra. A Facebookon nagyjából heti egy órát töltünk a kampányok menedzselésével és a teljes forgalmunk 10 százalékát tudjuk vele biztosítani. Az, hogy ilyen jelentős forgalmat tudunk innen generálni, ilyen kis időbefektetéssel, óriási dolog számunkra.

Emellett sokat hirdetünk az embereknek a mobil hírfolyamban is. A napi megállapodásainkról futtatunk képeket vagy fotókat a rendelésekről, amelyek éppen megérkeztek, és mivel az embereknél mindig ott van a telefonjuk, a mi munkánk az ő napjuk egy részletévé válhat. Miután a tartalomra, amit megosztunk, jó ránézni, azt gondoljuk, hogy jó aktívabb lenni a hirdetéseinket illetően. Egy kis szépséget adnak hozzá az emberek életéhez.

Emellett az oldalunkat mint visszajelzési csatornát is használjuk az ügyfeleinkkel. Kérdőíveket készítünk, hogy lássuk, mit várnak el tőlünk – például nemrég megkérdeztük a vevőinket, hogy az újrahasznosított üvegből vagy az Amerikában gyártott üvegből készült vázákat preferálják-e. A közvetlen visszacsatolás csodálatos, mert azonnali útmutatást ad a jövőbeli döntésekhez.

Az egyedi közönségek (custom audiences) nagyszerűen működnek számunkra különösen, mert mi kifejezetten helyi közönség számára hirdetünk és egyértelműen az ünnepi időszakokra fókuszálunk. Például mutathatunk hirdetéseket azoknak, akik vásároltak tőlünk virágot a tavalyi Valentin napon, és ezzel anélkül érhetjük el őket, hogy egy újabb spam email lennénk a fiókjukban. A meglévőhöz hasonló közönségek (lookalike audiences) segítenek nekünk olyan emberek elérésében, akik hasonlóak azokhoz, akik már vásároltak tőlünk. Ez egy másik módszer arra, hogy terjesszük a hírünket, ami a virágainkat és a missziónkat illeti.”

Inspirálónak tartjátok a Farmgirl Flowers Facebook történetét?