A socialmediatoday érdekes infografikájának lényegét foglaltuk össze nektek magyarul, mely azt  boncolgatja, vajon kell-e néha szünetet tartanunk a Facebook használatában!

Nem titok, hogy ma a világ legnépszerűbb közösségi hálója a Facebook, a Föld lakosságának jelenleg több, mint egy hatoda regisztrált rajta. Egy átlagos felhasználó havonta hét órát tölt aktívan az oldalon, így nem meglepő, ha néhányan úgy érzik, hogy néha kell egy kis szünet. A felhasználók 61%-a tart is ilyen szünetet legalábbis napokra, de többen hetekre eltávolodnak a közösségi oldaltól, sokan pedig rendszerszerűen és tudatosan iktatnak be időnként némi pauzát. A megkérdezettek 20%-a teljesen lemondott a használatáról, 28 % pedig úgy nyilatkozott, hogy most kevésbé tölt be fontos szerepet az életükben a Facebook, mint például tavaly. A felmérésben résztvevő alanyok csaknem egyharmada vallotta azt, hogy jóval kevesebb időt töltenek a közösségi hálón, mint egy évvel ezelőtt, így hát nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Facebookhoz fűződő kapcsolati státuszunk a „kapcsolatban”-ról „bonyolult”-ra változott.

A válaszadó 18-29 éves tanulók voltak a legtöbben (42%), akik tudatosan töltenek kevesebb időt a kék óriás fogságában, 38% pedig most kezdi azt érezni, hogy idén biztosan csökkenni fog ez az idő, ami talán nem is baj, hiszen ha lehet hinni a statisztikáknak, akkor azok a diákok, akik nem használják túl sokat az oldalt, 88%-kal több időt fordítanak a tanulásra. Míg egy átlagos tanuló heti 15 órát foglalkozik a tanulmányaival, addig a Facebookot nem használó társaik ennek csaknem a dupláját, 28,2 órát szánnak hetente a felkészülésre. Amellett, hogy a közösségi médiában aktív tanulók 20%-kal teljesítenek rosszabbul a Facebookon offline társaiknál, elmondható, hogy mindezek ellenére a diákok 96%-át nem hagyja hidegen a közösségi médiában való jelenlét.

Azonban nem csak a tanulásra hivatkoznak azok, akik időről időre szüneteltetik a Facebook használatát, a leggyakoribb indokok itt olvashatóak:

  • Túl elfoglalt hozzá: 21%
  • Nem tartja már érdekesnek, ami az oldalon történik: 10%
  • Elege van a sok pletykából és drámából: 9%
  • Aggódik, hogy a túl sok ott töltött idő rossz hatással lesz rá: 8%
  • Csak unatkozik az oldalon: 7%

A fiatalabb korosztályból is sokan döntöttek a hosszabb szünetek mellett, őket valószínűleg szüleik befolyásolhatták abban, hogy kevesebb időt töltsenek a hálón. A Facebook felhasználók átlagéletkora is megváltozott, egyre többen használják az idősebb korosztályból, így az átlag 40 év lett, köszönhetően annak, hogy hirtelen megugrott a száma az 55 év felettieknek az oldalon. A Facebook szerint egy rajongói oldal posztját átlagosan a rajongók 16%-a látja, ennél magasabb elérésért (a saját rajongói táborból) viszont keményen fizetni kell. Vajon ebből levonható az a következtetés, hogy a Kék Óriás napjai meg vannak számlálva?

Ha szívesen belemélyednél jobban a témába, tekintsd meg az alábbi infografikát, ami összefoglalja, miért is használjuk kevésbé szívesen manapság az oldalt!

 Facebook-Fatigue