Az Allstate biztosító 2017 novemberében megbízta a Carpe Data adatelemző céget, hogy biztosítson számára egy olyan eszközt, amely automatikusan felkutatja az ügyfelek nyilvánosan megjelenő közösségi média posztjait, majd kielemezve azokat, kiszűri a potenciális biztosítási csalásokat.
A Carpe Data – többek között – egy olyan potenciális biztosítási csalást is kiszűrt, ahol az egyik ügy felperese azt állította magáról: sérülése miatt nem tudja ellátni a munkáját. Eközben viszont a megosztott fotókon sziklát mászik és lovagol.
Kell-e aggódni a nyilvános posztok miatt?
„Kizárólag azoknak kell a nyilvános adatok megvizsgálása miatt aggódniuk, akik biztosítási csalást követnek el” – osztotta meg nyilatkozatában a Carpe Data szóvivője.
Mi azért azt tanácsoljuk, hogy azok is gondolják át a nyilvános adatok védelmét, akik nem szeretnének a jövőben biztosítási csalást elkövetni, hiszen az eset jól rámutat arra, hogy bárki, bármikor és bármire felhasználhatja azokat.
További posztok adatvédelmi témában:
- GDPR oktatási videókat készít a Facebook
- Bizalmas adatok kerültek nyilvánosságra a Snapchat felhasználók szokásairól
- A Nagy Be Social útmutató – Adatbekérés, nyereményjáték, hírlevelek
Forrás: TNW