Az utóbbi időben számos változtatáson esett át a Facebook hírfolyam és hamarosan újabb finomhangolás következik. A Facebook egyre jobban kiismeri a felhasználóit, az algoritmus pedig egyre pontosabban tudja kiszolgálni a felhasználók igényeit – írja a Mashable.

Egy átlagos Facebook felhasználó nagyjából 1500 posztot látna a hírfolyamában naponta, ha azt nem szűrné meg az algoritmus, így csupán ennek 20 százalékát.

A közösségi oldal nagyon sokat dolgozott az elmúlt hónapokban azon, hogy megvalósuljon Mark Zuckerberg álma: az, hogy minden egyes hírfolyam egy tökéletesen személyre szabott, digitális újság lehessen.

Facebook-Timeline-Evolution

Íme a legfontosabb tudnivalók a változásokról:

Automatikusan elinduló videók

Még tavaly ősszel kezdték el tesztelni a hírfolyamban az automatikusan elinduló videókat, majd az így működő hirdetéseket is, de az éles bevetést elhalasztották. Végül márciusban jött a hivatalos bejelentés, hogy az ilyen jellegű hirdetéses videók néhány hónapon belül az összes felhasználóhoz megérkeznek. A hang miatt viszont ne aggódj, hiszen a videós hirdetések mindaddig némák maradnak, amíg rájuk nem kattintasz!

Nagyobb képek

A márciusi platformátalakítás részeként itt vannak a nagyobb méretű képek, amelyek szélességben kitöltik a hírfolyamot. Emellett az alapértelmezett betűtípus is megváltozott egy kicsit, de nem zavaróan.

news-feed-old-v-new

Minőségi posztok

A Facebook még decemberben változtatta meg az algoritmust úgy, hogy minél több minőségi tartalom kerülhessen a felhasználók elé. A cég hivatalos blogja szerint ez egyenlő a még több hírrel és az aktuális eseményekkel. Ez a változás mind a mobilon, mint az asztali gépeken jelentősen befolyásolta a hírfolyamot, de a Facebook szerint a nagyobb különbséget a mobil felhasználók vehették észre.

Újra és újra felszínen a tartalom

Ez a minőségi bejegyzésekhez kapcsolódik, a lényege, hogy a Facebook tulajdonképpen biztosra akar menni, láttál, olvastál-e bizonyos történeteket. Ez biztosan van, akit bosszant, de a cég magyarázata szerint azért érdemes felszínen tartani bizonyos témákat, mert nem mindenki görget le vagy talál meg olyan posztokat, ahol egyébként szeretné követni, mit kommenteltek mások.

Szem előtt a márkák

A Facebook még februárban tett lépéseket afelé, hogy segítse a márkákat abban a minél szélesebb közönséghez való eljutásban.

Így például, ha a McDonald’s az egyik posztjában megemlíti az NBA-sztár LeBron Jamest, akkor mindkét oldal lájkolóihoz eljut az adott poszt, így a márkák egyszerűen bővíthetik rajongótáborukat.

McDs-and-LeBron

És amiből kevesebbet látunk majd

Mémek

Amikor a Facebook meghatározta azt az irányt, hogy több minőségi bejegyzést fog mutatni a felhasználóknak, az azt is jelentette, hogy a kevésbé minőségi posztok megfogyatkoznak. Hogy ez mit jelent? Lars Backstrom, a hírfolyamért felelős menedzser úgy nyilatkozott egy tavalyi interjúban, hogy nem arról van szó, már sosem fogunk látni vicces macskás mémeket, hanem azt, hogy az ilyen fotókból körülbelül 10 százalékkal kevesebbel találkozunk majd, és 10 százalékkal több cikkel.

Spam linkek

Volt már olyan, hogy rákattintottál egy linkre, és egy hirdetésekkel teli oldalra jutottál, vagy éppen úgynevezett „like gate” fogadott? A Facebook ígérete szerint ez többet nem fordulhat elő. Az ilyen tartalmakat úgy akarják kiszűrni, hogy figyelik, hányan lájkolták, osztották meg az eredeti posztot, miután visszatértek Facebookra.

A közösségi portál a háttérbe akarja szorítani azokat az oldalakat, amelyek a valós, hiteles tartalom helyett csak trükkökkel próbálják elérni az embereket.

Kommentelj és oszd meg!

A cégek gyakran kérik a rajongóiktól, hogy kommenteljenek, lájkoljanak, vagy éppen osszanak meg egy posztot, egy fotót. A Facebook azon van, hogy visszaszorítsa ezt a gyakorlatot és elérje, hogy minél kevesebbszer találkozzanak ilyen jellegű felhívásokkal a felhasználók.

like-baiting