„A közösségi médiumok iránti bizalmatlanság a hagyományos újságírást is sújtja, hiszen az emberek egyharmada saját bevallása szerint is kevésbé figyel a hírekre, mint korábban. Az Egyesült Királyságban pedig csupán a felnőttek 6%-a számít tájékozottnak.”osztotta meg olvasóival az ijesztő számokat a brit The Guardian napilap, egy nemzetközi felmérésre hivatkozva.

Minőség vs. mennyiség

A közösségi médiumok nemzetközi térnyerésének köszönhetően az elmúlt évtizedben fokozatosan háttérbe szorult a minőségi újságírás és fókuszba került a kvantitatív, szabványosított és egyre inkább automatizált megoldásokat preferáló ipari tartalomgyártás.

E fenti érvelést támaszthatja alá Mark Zuckerberg döntése is, aki január közepén jelentette be: megváltozik a legnagyobb közösségi csatorna hírfolyam algoritmusa, támogatva ezzel az interaktivitást kiváltó minőségi tartalmakat.

Hogy ez valóban segíthet-e divatba hozni a minőségi újságírást, arról még egyelőre korai lenne találgatni, a minőségibb tartalomgyártás viszont reflektorfénybe kerülhet, ami az első lépés lehet a hosszú távú cél eléréséhez.

Rajongsz a Facebookért? Mi is! Ezért írtunk róla korábban is: