„A közösségi médiumok iránti bizalmatlanság a hagyományos újságírást is sújtja, hiszen az emberek egyharmada saját bevallása szerint is kevésbé figyel a hírekre, mint korábban. Az Egyesült Királyságban pedig csupán a felnőttek 6%-a számít tájékozottnak.” – osztotta meg olvasóival az ijesztő számokat a brit The Guardian napilap, egy nemzetközi felmérésre hivatkozva.
Minőség vs. mennyiség
A közösségi médiumok nemzetközi térnyerésének köszönhetően az elmúlt évtizedben fokozatosan háttérbe szorult a minőségi újságírás és fókuszba került a kvantitatív, szabványosított és egyre inkább automatizált megoldásokat preferáló ipari tartalomgyártás.
E fenti érvelést támaszthatja alá Mark Zuckerberg döntése is, aki január közepén jelentette be: megváltozik a legnagyobb közösségi csatorna hírfolyam algoritmusa, támogatva ezzel az interaktivitást kiváltó minőségi tartalmakat.
Hogy ez valóban segíthet-e divatba hozni a minőségi újságírást, arról még egyelőre korai lenne találgatni, a minőségibb tartalomgyártás viszont reflektorfénybe kerülhet, ami az első lépés lehet a hosszú távú cél eléréséhez.
Rajongsz a Facebookért? Mi is! Ezért írtunk róla korábban is:
- Befellegzett volna a márkáknak a Facebookon?
- Újabb felhasználóbarát Facebook újítás
- A Facebook leszerződött a Sony/ATV Music kiadóval