Az USA-beli iPhone tulajdonosok már használják a Facebook Paper alkalmazását mint alternatívát a Facebook fiókjukba való belépésre mobil eszközön. A hírfolyam újracsomagolása teljes képernyős tartalommá, amelyben gyorsan lehet navigálni (oldalsáv hirdetések vagy ajánlatok nélkül), pont olyan érzetet ad, mint amilyennek sokak szerint a Facebooknak eredetileg is lennie kellene – írja a 60SecondMarketer.
Természetesen, mint minden Facebook frissítésnél, az üzletek az elsők, akik felfedezik az új kinézetet és funkciókat, amelyekből a legtöbbet profitálhatnak. A kérdés most is áll: érdemes az üzletednek terveket szövögetnie a Facebook Paper kihasználására, amilyen gyorsan csak lehet? Negatív hatással lesz rá? Vagy egyáltalán beszélni sem érdemes róla?
A kevesebb hirdetési hely kevesebb figyelmet is jelent az üzleteknek?
Kérdezd meg magadtól, mikor volt utoljára olyan, hogy akár egy kicsit is kattintásra csábított egy Facebook hirdetés! A legtöbb ember számára, bármilyen típusú reklámról legyen szó, csak helyet ad arra, hogy valakik több pénzt fektessenek a Facebookba. Habár nem olyan sok felhasználót vonzanak be, a Facebook egy jó ideig biztosan nem fog megválni tőlük egyetlen okból – az emberek próbálkoznak.
A szokásos folyamat így néz ki: a felhasználók vagy az ismerőseik márkákat lájkolnak, majd a tartalmak fokozatosan bemásznak a hírfolyamukba, és időről időre ezek érdekesek is a számukra. Amikor pedig így van, akkor lájkolnak, megosztanak és a legjobb forgatókönyv esetében, elkezdik követni az oldalt. Na, ekkor beszélhetünk arról, hogy megragadtad a közönséget.
Erre a típusú marketingre a Paper okozta változás nem lesz hatással sőt, talán még előnyére is válhat. Most, hogy a felhasználók szinte úsznak a sztorik között, teljes képernyőn látják az üzleted hirdetését is, és érdeklődéssel kezdik majd el olvasni azt is, amennyiben más nem vonja el a figyelmüket.
Nem mindig a korai adaptáció a megoldás
Sokan gondolják, hogy miként a Facebook is a kezdeti időkben, a Paper is csak inkább afféle kísérlet és nem egy befejezett termék. Spekulálnak arról, hogy a későbbi frissítésekkel behozzák majd a hagyományos hirdetéseket is, bár nem tudni, hogyan. Így néha okosabb, ha hátradől az ember és kivárja a dolgok alakulását. Az is lehet, hogy a következő negyedévben már senki sem fogja használni a Facebook Paper alkalmazását.
Azok számára, akik inkább a sok szöveget kedvelik és nem a vizuális reprezentációt, vagy azoknak, akik nem kívánják a trendeket alakítani és inkább adoptálják a legjobb gyakorlatokat, a Facebook Papernek talál nem is kell a radarjukon lennie. Ha fontos jelenséggé válik, elér más eszközöket vagy teljes mértékben megváltoztatja azt, ahogyan a többi platformon használják a Facebookot, elég lesz akkor visszatérni a témára.
Ez imidzs kérdése
A Facebook Paper ma az aktuális szexi téma, nagy felhajtással körülötte. Ha az üzleted az a típus, amelyik sokat profitálhat abból, ha az elsők között próbál ki egy új technológiát, akkor feltehetőleg nem származhat baj abból, ha kipróbálsz egy, a Paperre fókuszáló marketing stratégiát.
Ha a márkád konzervatívabb, visszafogottabb vagy nem akkora sláger a „vadiúj alkalmazásokat” imádók tömegében, adj egy kis időt magadnak, várd ki, hogyan alakulnak a dolgok, és időnként térj vissza, hogy megnézd, most már jó ötlet-e nekifutni.
Ha pedig nem is izgat vagy nem érdekel, hogy magad próbáld ki a Facebook Paper alkalmazását, akkor valószínűleg nem sok okot tudunk szolgáltatni arra, miért kellene ott lennie az üzletednek.