A Facebook az iOS mobil alkalmazásaiban és az m.facebook.com oldalon is elérhetővé tette a promotált posztok funkciót. Ezzel egy időben a cég elkezdett különböző targetálási lehetőségeket tesztelni az asztali verziót használó oldal tulajdonosok számára, hogy bizonyos szempontból korlátozza a hirdetések felett gyakorolható kontrollt – írja az InsideFacebook.
Korábban a Pages Manager mobil alkalmazáson keresztül lehetett promotált posztokat létrehozni, nem az alapvető alkalmazásból vagy mobil oldalról. Most lehetőségük lesz arra, hogy könnyen megnöveljék a posztjaik elérésének értékét.
Az asztali verzióban, pár oldal tulajdonos úgy találja, a Facebook változtatott azon, kiknek célozhatják a fizetett posztokat. Ebben a hónapban néhányuk számára nem volt elérhető, hogy csakis jelenlegi rajongóiknak promotálják a posztjaikat. A bejegyzésnek el kell érnie a rajongókat és az ő ismerőseiket is. Néhány oldal tulajdonost ez frusztrálhat, hiszen talán arról akarnak megbizonyosodni, hogy az üzenetüket csakis a számukra legrelevánsabb közönség látja. Ugyanakkor továbbra is használhatják a fő önkiszolgáló hirdetési eszközt, hogy jobban targetált reklámokat hozzanak létre csak azoknak a rajongóknak, akiknek ők szeretnének.
Más oldal tulajdonosok már kipróbálhatták az új opciót, amellyel bárkit elérhetnek Facebookon, még akkor is, ha azok közvetlenül nem kapcsolódnak az oldalhoz még ismerősön keresztül sem. Ez nagy segítség a kisebb oldalaknak, amelyek új potenciális rajongók számára is akarnak üzenetet megjeleníteni, akiket korábban nem tudtak volna elérni promotált posztokkal. Azok az oldal tulajdonosok, akiknek még nincs erre lehetősége, használhatják az önkiszolgáló hirdetési eszközt, hogy oldal poszt hirdetéseket futtassanak egy szélesebb közönség előtt.
Egyelőre úgy tűnik, még mindkét lehetőség tesztelés alatt áll, mivel a Facebook Help Center még mindig azt mondja, hogy az oldal tulajdonosok a rajongóknak és azok ismerősei számára futtathatnak promotált posztokat.