A berlini „onformative” dizájn stúdió egy botanika inspirálta plakátot készített a Deutsche Telekom telekommunikációs cég számára. A printen utóbbi Facebook aktivitását ábrázolják. A dizájn stúdió szerint ők maguk a „technológia, dizájn és az érzelmek kereszteződése”, így passzolt hozzájuk a projekt, amelyben a virtuális és a valós világ kommunikációját is meg akarták jeleníteni – írja a Fastcodesign.com.

Az „onformative” észrevette, hogy a Deutsche Telekom berlini fiókja, amely számára a projekt készült, aktívan kommunikál ügyfeleivel a Facebook oldalán, elkülönítve az általános céges honlaptól és úgy döntöttek, ezt fogják életre kelteni.

3023181-slide-s-facebook-data-02

Algoritmusok és egy applikáció használatával vizsgálták meg négy év Facebook adatait, majd a lájkokat és kommenteket egy színes, afféle adatfává varázsolták, amely az üzlet 8 méter magas galériafalát díszíti.

Cedric Kiefer, az onformative egyik alapítója azt mondta, hogy a dizájnt a korai 19. századi botanikai ábrázolások ihlették: „Másrészt pedig érdekelt minket a nosztalgikus, kézzel készített rajzok kontrasztja, amely a mai digitális kommunikációban van jelen. Emellett azok az ábrák hihetetlenül részletesek, így lehetőséget adnak arra, hogy az adatok legapróbb szövődményeit is megmutassák.”

3023181-inline-s-facebook-data-08

A levelek különböző színei eltérő típusú tartalmakat reprezentálnak, így fotókat, üzeneteket, nyereményjátékokat és linkeket, és mindet a fa ágai mellett helyezték el a létrehozásuk dátuma szerint. Az, hogy mikor volt posztolva a bejegyzés, meghatározza, milyen szögben nyílik ki a levél – az éjszaka vagy korán reggel közzétett tartalmakhoz tartozók szorosabban illeszkednek, míg a nap közepén posztoltak nyitottabbak.

Bizonyos leveleken, így például azokon, amelyek a legtöbb hozzászólást kapott képhez tartoznak vagy a legtöbb lájkot elnyerő linkhez, QR kódok láthatók, amelyek elvezetik a nézőt közvetlenül a Facebook poszthoz. Így a felhasználó elköteleződhet a tartalom  felé, hogy „elmossa a határokat az absztrakt vizualizáció és a konkrét adat között” – fogalmaz az onformative stúdió.

3023181-slide-s-facebook-data-03

Céges Facebook oldal lájkolása soha nem volt még ennyire művészi.

A projektről itt olvashatsz többet.