A Facebook tavaly októberben jelentette be egyedi közönségekre szabott hirdetéscélzási funkcióját, amely most weboldalaknak és mobil applikációknak is globálisan elérhetővé vált. A közösségi háló ezen kívül bejelentette, hogy 5 darab CTA (call-to-action) felhívást lehetővé tevő gomb – vásárolj most, tudj meg többet, iratkozz fel, foglald le most és töltsd le – is érkezik a jövőben az oldalposzt hirdetések jobb alsó sarkában – írja az AllFacebook.

A weboldalak és applikációk számára bevethető egyedi közönségek funkció elérhető lesz a Power Editor, az Ads Manager, a Facebook hirdetések alkalmazásprogramozási felületén vagy a preferált marketing fejlesztőkön keresztül.

JackThreadsShopNowMobileAd

Október óta a Facebookon jelen lévő márkák hozzáadhatják a közösségi háló újraértékesítési pixeljét weboldalukhoz vagy bevethetik onnan a szoftverfejlesztési csomagokat is, esetleg harmadik feles segítséget vehetnek igénybe alkalmazásaikhoz, lehetővé téve nekik egyedi közönségek kialakítását, a felhasználóknak a weboldalon vagy az applikációban mutatott tevékenységei alapján, majd ezután a megfelelő hirdetéseket szállíthatják nekik.

A Facebook saját blogján két példával is szemléltette ezt: egy utazási iroda oldala megcélozhatja azokat a felhasználókat, akik keresgéltek a járatok között, de sosem foglaltak jegyet vagy egy kereskedő alkalmazása targetálhat azokra az ügyfelekre, akik elhelyeztek valamit a kosarukban, de nem fejezték be a tranzakciót.

A Facebook kiemelt néhány márkát, amelyek már használják az új funkciót: ilyen a Zaggora, a Seeking Alpha és a JackThreads is.

CreateACustomAudienceFromYourMobileApp

Továbbá megtudtunk néhány specifikusabb részletet is az alkalmazási oldalról:

„Ezzel a frissítéssel most már hirdethetsz embercsoportoknak olyan tevékenységek alapján, amelyeket bizonyos időtartam alatt végeztek az alkalmazásodban. Azt is kiválaszthatod, hogy kiket zársz ki az adott tevékenységük szerint, hogy biztos legyél abban, a jó embereket éred el a jó időben. Például, elérhetsz olyan felhasználókat, akik megvásároltak egy terméket az elmúlt 30 napban, de nem az elmúlt hét napban, vagy azokat, akik 5 dollár felett, de 100 alatt költöttek, vagy olyanokat, akik betettek valamit a kosarukba, de nem fejezték be a vásárlást.”

Végül pedig betekintést adtak a finomított CTA felhívásokba is:

„A vállalkozásoknak hamarosan egy jobb módszerük lesz arra, hogy embereket hajtsanak a landing oldalaikra mind asztali kliensben, mind mobilon. Amikor egy kereskedő létrehoz egy oldalposzt hirdetést, amellyel forgalmat hajt az asztali kliensre és a mobil weboldalra is, meglesz a lehetősége, hogy hozzáadjon egy ’call-to-action’ gombot is, ami a hirdetés jobb alsó sarkában fog megjelenni. A kereskedők öt gombból választhatnak majd: vásárolj most, tudj meg többet, iratkozz fel, foglald le most, vagy töltsd le.”

Márkák a Facebookon: mit gondoltok? Milyen előnyökre számítotok az új funkciók bevezetésével?

JaspersMarketShopNowMobileAd