Mióta a Google idén lehetővé tette a Google+ bejelentkezési opciót, a “közösségi belépések” témája újra aktuálissá vált. Az erre vonatkozó adatokat szolgáltató Janrain szerint továbbra is a Facebook a legnépszerűbb olyan esetekben, amikor közösségi fiókunk belépési adatait használva jelentkezhetünk be egy oldalon, de a közösségi hálózat egyre veszít a területéből a Google javára – írja a TechCrunch.

Az olyan szolgáltatók, mint a Janrain, a Gigya és vetélytársaik egyszerűbbé teszik a felhasználók számára a honlapokon történő regisztrációt és bejelentkezést (és a weboldalak számára is több felhasználói információ elérését teszik lehetővé). A legtöbb oldal, amely közösségi belépés funkciót használ, sok opciót felajánl. Ezek közül a Facebook, a Google, a Yahoo, a LinkedIn és a Twitter a legnépszerűbbek, de ha épp egy hiánypótló oldalról van szó, akár olyan hálózatokon keresztül is regisztrációs lehetőséget biztosítanak a felhasználóknak, mint a SoundCloud vagy a Tumblr. A Janrain Engage több, mint 25 hálózatot támogat.

q1-2013-social-login-trend

Jelenleg a Facebooké a közösségi bejelentkezések 46 százaléka a Janrain oldalán és a Google követi 34 százalékkal. A Facebook 2012-es utolsó negyedévi adataihoz képest ez 3 százalékos visszaesés, és pontosan ezzel a 3 százalékkal növekedett a Google részesedése. Ez a második egymást követő negyedév, amit elveszít a Facebook a Google cégével szemben. A Janrain szerint ez a „bizalom és affinitás” jele, amelyet a Google szolgáltatása kapcsán éreznek a felhasználók. Érdekes lesz látni, hogy a Google erőfeszítése a Google+ bejelentkezések sztenderddé tételére megnöveli-e közösségi oldala használatát is a következő negyedévekben. A Janrain épp most adta hozzá a Google+ bejelentkezési lehetőséget funkciótárához, ezért valószínű, hogy az a következő beszámolóban is fel fog tűnni.

A Janrain azt is kiderítette, hogy nagy földrajzi különbségek vannak a közösségi belépéseket lehetővé tevő szolgáltatások között. Hollandiában például szintén a Janrain szolgáltatón keresztül a Hyves nevű közösségi oldal rendelkezik a legnagyobb részesedéssel a bejelentkezéseket illetően, míg a Google tulajdonában lévő Orkout Brazíliában és Indiában a legnépszerűbb.

janrain_social_q1_2012