Értesítéseket beállítása, lájkvadászat, riadalom: ezt hozta magával a bejelentés.
Megdöbbenve fogadták a felhasználók a hírt, hogy az Instagramra is algoritmus érkezhet, ami teljesen felborítja majd a mostani rendszert. Persze az Instagram hozzáteszi a kommunikációjához, hogy nem fognak eltűnni a megosztások, „csupán” a sorrend lesz más.
Ettől függetlenül nem voltak sokan azok, akik örültek a bejelentésnek, sőt, sokan már most aggódnak amiatt, milyen változások lesznek. Éppen ezért megszaporodtak a lájkvadász posztok, illetve azok, amik arra kérik a követőket, hogy az adott csatornánál kapcsolják be az értesítéseket. Az ilyen jellegű posztok jelentős többsége persze márkáktól, celebektől származik.
A felhasználók egy része pedig tiltakozik az értesítések ellen is, ha belegondolunk, akkor ez természetes is: néhány „termékenyebb” felhasználó miatt ki akar naponta tucatnyi figyelmeztetést az alkalmazástól? Pedig például Ellie Goulding pontosan ezt kérte az őt követő több mint 9,9 millió felhasználótól.
A legjobb stratégia persze nem ez, hanem a jó tartalom. A The Guardian cikkéből úgy tűnik, az értesítésekért való „könyörgés” sokak számára inkább visszataszító, mintsem vonzó. Nagyon valószínű, hogy a Facebook tulajdonában lévő alkalmazás már eldöntötte az algoritmus bevezetését, így ez ellen már kár is harcolni, viszont érdemes a stratégiát átgondolni. Sok márka eddig úgy volt vele, hogy „elég”, ha jól időzít, ha megtalálja azt az idősávot, amikor az Instagramon a legaktívabbak a követők, így könnyedén eljutnak hozzájuk a bejegyzéseik. Most azonban, akik eddig lazán álltak hozzá, azok aggódhatnak, hiszen ha nem készítenek tényleg jó, figyelemfelhívó, interakcióra késztető tartalmat, nagy eséllyel a hírfolyamok alján találják majd magukat.