Március közepén a több mint 4 millió követővel rendelkező Paige Hathaway influenszer azzal keltett feltűnést az Instagramján, hogy kirakta ezt a posztot:

https://www.instagram.com/p/B94tDiKHseH/?utm_source=ig_web_copy_link

Igen, az van odaírva, hogy 5000 dollárt ad egy rászorulónak így, a koronavírus-járvány közepén, mert sokaknak lehet rá szükségük. Egyébként, hogy pontosak legyünk, nem ezt a posztot tette ki, mert itt már a nyertest hirdeti, ugyanis az eredetit törölték, de ez megmaradt az utókornak.

Hathaway amúgy semmit nem csinált ezen a poszton kívül, viszont így is felrobbantotta az internetet, rengetegen kommeteltek, mit csinálnának a pénzzel, osztották meg a bejegyzést stb. Szóval terjed, mint a vírus maga. Aztán egy kismama kapta meg, ami rettenetesen önzetlen tettnek tűnik elsőre, de ha jobban megnézzük, igazából Hathaway járt jól igazán.

Felpörgött ugyanis a követőinek a száma, sokan beszéltek róla, így a posztjainak az értéke is megugrott, így az általa reklámozott cégeknek már jóval többet kell fizetni egy-egy megjelenésért. (Amit áradásul, fitneszmodellként elég jól tud most kamatoztatni a bezártság idején.)

Ezt kezdték el most többen követni, például a napokban lett egy ilyen poszt is:

https://www.instagram.com/p/B_a3p4flCgN/

Itt már nem csak pénz (ami jelen esetben 10 ezer dollár, azaz több mint 3,3 millió forint), hanem különböző tárgyak is járnak a követőknek. Itt persze már konkrétan felkérés is van a tagelésre, osztásra, de itt is a készpénz a lényeg. Na meg az, hogy az ilyen posztokban már reklámokat is el szoktak rejteni, és azt osztják tízezerszámra a követők.

Szóval a járvány közepén jól megindult a cash giveaway, ami talán egy fokkal jobb, mintha valaki Indiában vesz követőket, de csak addig működik, amíg át nem lépi az Instagram moderátorainak az ingerküszöbét, mert ez amolyan szürke zóna a szabályzatban. A cégek viszont ennek ellenére képesek 20 ezer dollárt is fizetni azért, hogy Kim Kardashian kiírja az oldalára, hogy ha készpénz kell, kövesd ezt és ezt. Azt mondják, jelenleg nincs sok lehetőségük a reklámra, szóval biztosan megéri nekik. Lelkük rajta.

Forrás: NY Times