Nyolcból egy nő szenved emlőrákban valamikor az élete során, éppen ezért fontos ennek korai felismerése. A veszélyekre és az önvizsgálat fontosságára kiváló felület volna a Facebook, azonban annak szabályozása komoly gátat szab.

Egy csupasz női mell, vagy éppen a mellbimbó kis részének megjelenése tiltott, emiatt nehézkes a közhasznú alapítványok helyzete amikor reklámkampányt kell tervezni. Egy emlőrák megelőzését támogató csoport szeretett volna kampányt indítani arra, hogyan ellenőrizhetik magukat a nők hatékonyabban otthon, a saját fürdőszobájuk tükrét használva. A David Buenos Aires reklámügynökség válasza egyszerű volt, ha Facebook tiltja a női melleket, akkor férfiakat használnak erre a célra.

Így született meg a #ManBoobs4Boobs videó, ahol csupasz férfi melleken kerül bemutatásra az emlőrák felismerését segítő önvizsgálat hatékony módja. A videó így gond nélkül átment a YouTube és a Facebook szűrőjén is, az nem került törlésre és felhasználható reklámra is.

Forrás: AdWeek