A házvásárlás mellett a kocsi megvétele az egyik legnagyobb kiadás, amellyel egy ember számolhat. Ha pedig egy új autóról akarunk információt gyűjteni, ez két módon történhet: online kutatással, amely révén azonban inkább statikus adatokat találhatunk, illetve ha belevetjük magunkat az igazi forgalmazásba, amikor is viszont sokan érzik úgy, nagy rajtuk a nyomás, ami a pontozott vonal aláírását illeti – írja a Fastcocreate.com.

3017584-poster-p-1-fiat-live-store

A Fiat Brazil egy új eszközt talált ki a web és a valós élet közötti híd felépítésére. A „Live Store” egy virtuális tesztvezetési élmény, amely összeköti a felhasználót egy Fiat szakértőkből álló csapattal, akikkel valós időben lehet felfedezni az autó funkcióit. Amikor az emberek rákapcsolódnak online az „élő áruházra”, egy házigazda fogadja őket, aki túrát tart nekik, amely során közelről és „személyesen” tekinthetik meg a különböző Fiat modelleket. A cél, mondja João Ciaco, a Fiat hirdetési-és kapcsolati marketing igazgatója, hogy „a látogatók elfelejtsék, hogy az interneten vannak és úgy érezzék, mintha az autóban lennének”.

„A Fiat Live Store azért jött létre, hogy a digitális élményt még emberibbé és teljesebbé tegye és, hogy ezzel egy időben eltüntesse a szakadékot a virtuális és az autó valós megtapasztalása között” – mondja Fred Saldanha az AgênciaClick Isobar ügynökségtől, amely a projektért felel. „Egy új autó keresése már nem a fotók és a funkciók listájának nézegetésével történik; közvetlen és informális beszélgetéssé vált, élő videóval kiegészítve.”

3017584-inline-s-2-fiat-live-store

A közvetlen kapcsolat nagyon fontos Ciaco szerint, mivel „több, mint 70%-a” a Fiat vásárlóknak online kutatást végez, mielőtt megvenné a kocsiját. „A vásárlói döntés már sokkal korábban kezdődik annál, hogy valaki ellátogat egy autókereskedésbe. Ma a Fiat Brazil portáljának havonta hat millió látogatója van, akik nagyjából egy millió autót terveztek már meg az oldal dizájner eszközeivel” – mondja Ciaco. „A cél az, hogy a Live Store lerövidítse a vásárlói döntés meghozatalának folyamatát.” Minden egyes itt tett látogatás végén a felhasználók időpontot foglalhatnak egy tesztvezetésre a hozzájuk legközelebbi Fiat kereskedésben.

3017584-inline-s-4-fiat-live-store

A Live Store „MyStream” használatával működik. Ez egy eszköz, amelyet az AgênciaClick Isobar fejlesztett ki és amelyet a Fiat szakértők viselnek a fejükön a túra közben. Van benne egy nagy felbontású mikrokamera, fejhallgató és egy „streaming” eszköz. A szakértők tableteket is használnak, amellyel még több információt oszthatnak meg az autóról a képernyőn, például a színeket és kiegészítőket.

Mindezt nem csak egy rövid életű kampánynak szánják, mondja Ciaco. A tervek szerint a következő években széleskörű ügyfélszolgálati eszközzé formálják. Mindamellett pedig ezek a munkálatok mutathatják az utat a piacnak is: „Ma a reklámozás több, mint egy egyszerű ötlet. Lehet az egy szolgáltatás, egy ügy, egy új termék, a kezdete egy igazán érdekes beszélgetésnek. A Fiat Live Store egy üzleti modell. Hiszem, hogy ez a reklámipar jövője: olyan dolgokat tenni, amelyek nem hirdetésnek tűnnek, de relevánsak a fogyasztók számára és vágynak rájuk az emberek.”