A fizetett és organikus keresés együtt működik jól igazán. Miután a keresést indítók bíznak abban, hogy a kereső motor a lehető legjobb oldalakat fogja mutatni eredményként, amikor a márkák fizetett és organikus keresésekben is jól szerepelnek, az adott kifejezéseket illetően javulni fog a keresési teljesítményük. Ugyanakkor ennek mérése ez idáig egy kisebb kihívás volt.  A Google AdWords azonban egy új funkcióval bővült, hogy a hirdetők a fizetett és organikus keresések teljesítményét is mérni tudják. A fizetett és organikus jelentést az AdWords kampány aloldalán találjátok – foglalja össze a Practical Ecommerce.

A fizetett és organikus keresési jelentés használata

adwords3

A jelentés megtekintéséhez a “Kampányok” fülre kell menned, majd a “Dimenziók” nevű szekcióhoz. Itt kell kiválasztani a „Fizetett és organikus” opciót a legördülő szürke „Nézet” menüből. A bal oldali listából választhatod ki, hogy mely kampányokat szeretnéd megnézni és az ezekben használt fizetett és organikus kulcsszavak adatait láthatod.

A fizetett és organikus keresési adatok értéke

Ha a kettőt együtt vizsgáljuk, a fizetett és az organikus keresési adatok sok optimalizálási lehetőséget fednek fel. Együtt nagy szeletét tehetik ki a keresési eredményeket mutató oldalnak. Minél nagyobb a márkád digitális lábnyoma a keresési eredményekben, annál valószínűbb, hogy a keresést indítók valamelyik hozzád tartozó elemre fognak kattintani és nem a konkurenciát választják.

Például a jelentés megmutathatja neked azokat a kulcsszavakat, amelyek organikus keresési forgalmat generálnak, de fizetettet nem. Ezeket hozzáadhatod az AdWords kampányaidhoz a további forgalom reményében és, hogy egyúttal az organikus keresési eredményeid hatékonyságát is növeld.

Ennek alternatívája lehet, amikor a fizetett keresés olyan forgalmat generál, amire az organikus még nem képes. Ezeket a kulcsszavakat talán fel lehet használni az organikus keresés optimalizálásakor, hogy ellensúlyozd a költségeket és növeld a fizetett kampányok hatékonyságát, de az is lehet, hogy vannak olyan kifejezések, amelyeket nem tudsz organikusan felhasználni.

Érdemes az “Organikus találatok/lekérdezés” oszlopot gyakran használni. Ez megmutatja azon kattintások számát, amelyeket az organikus keresési találatoknál értél el, elosztva a weboldalad összes megjelenési számával. A magasabb lekérdezési számok azt jelentik, hogy a találataid egészen gyakran lettek megmutatva, a magasabb kattintási számok pedig azt, hogy növekedett azon esetek száma, amikor továbbkattintottak a keresési találatodról.

Az adatok rangsorolása miatt szintén ajánlott megnézni ezt a jelentést. A Google Webmestereszközök mutatja az organikus találati adatok sorrendjét a top 2000 kifejezésre nézve, amelyek okán megjelent az oldalad a keresési találatokban „legalább egyszer vagy kétszer” a választott időintervallumban, magyarázza a Google. A nagyobb e-kereskedelemmel foglalkozó oldalak esetében ez csak egy csepp a tengerben. A fizetett és organikus jelentés viszont tartalmazza a kiválasztott időszakban minden listázott kulcsszó átlagos rangsorolását. Másképp fogalmazva, ezek azok az adatok, amelyek a Google valódi átlagos rangsorolási pozícióját mutatják meg. A hirdetőknek még soha nem volt hozzáférésük az organikus keresésekre vonatkozó rangsorolási adatokhoz ilyen szinten és ilyen pontossággal.

Az AdWords-fiók és a Webmestereszközök-fiók összekapcsolása

Hogy lásd a fizetett és organikus jelentést, össze kell kötnöd az AdWords és a Google Webmestereszközök – fiókodat. Alapvetően a fizetett keresési adatok az AdWordsből érkeznek, de az organikus keresési adatok a Webmestereszközökben megtalálható, „keresési lekérések” jelentésből származnak. Ha nincs Webmestereszközök – fiókod, ez egy újabb indok, hogy regisztrálj. Erről többet is olvashatsz itt.

A fiókok összekapcsolásához válaszd ki a „Saját fiókok” lapot az AdWordben, majd a „Kapcsolt fiókok” lehetőséget! Kattints a „Részletek megtekintése” opcióra a „Webmestereszközök” alatt! Lépj be az oldaladra vagy a megadott listából válaszd ki az oldaladat, amikor a mezőbe kattintasz!

adwords1

Ezután válaszd a folytatást, hogy hitelesítsd, hogy van hozzáférésed az adott oldal Webmestereszközök – fiókjához! Látni fogd az összekapcsolt oldalak listáját, amint a hitelesítés befejeződik, illetve több információt találhatsz arról, hogyan regisztrálj vagy hitelesíts egy Webmestereszközök fiókot.

adwords2

Amikor összekapcsolsz fiókokat, az adatok nem elérhetőek visszamenőleg, így néhány órába beletelik, hogy elkezdjenek csordogálni a jelentésbe. Ez egy újabb ok arra, hogy összekapcsold a fiókjaidat még ma!