A TikTok a novemberi amerikai félidős választásra való felkészülés részeként azon dolgozik, hogy megakadályozza, hogy a tartalomkészítők fizetett politikai üzeneteket tegyenek közzé a rövid formátumú videóalkalmazáson – közölte a vállalat szerdán.
A kritikusok és a törvényhozók azzal vádolják a TikTokot és a rivális közösségi média cégeket, mint a Meta Platforms és a Twitter, hogy túl keveset tesznek azért, hogy megakadályozzák a politikai félretájékoztatás és a megosztó tartalom terjedését alkalmazásaikban.
Míg a TikTok 2019 óta tiltja a fizetett politikai hirdetéseket, a kampánystratégiák kikerülték a tilalmat azzal, hogy befolyásos személyeket fizettek a politikai dolgok népszerűsítéséért.
A vállalat igyekszik bezárni a kiskaput az alkotókkal és az ügynökségekkel tartott tájékoztatókkal, hogy emlékeztesse őket arra, hogy a fizetett politikai tartalmak közzététele ellentétes a TikTok irányelveivel – mondta Eric Han, a TikTok amerikai biztonsági részlegének vezetője egy újságírókkal tartott tájékoztatón.
Hozzátette, hogy a belső csapatok, köztük azok, amelyek a bizalomra és a biztonságra törekszenek, figyelni fogják a jeleket, amelyek arra utalnak, hogy az alkotók fizetést kapnak a politikai tartalmak közzétételéért, és a cég médiajelentésekre és külső partnerekre is támaszkodik majd, hogy megtalálja a jogsértő bejegyzéseket.
Forrás: Reuters