A legtöbb Facebook felhasználó egyetért abban, hogy utálja a hirdetéseket. Azonban a kék óriásnak valamiből pénzt kell csinálnia, ezt pedig legkönnyebben fizetős hirdetésekkel tudja elérni. Az allfacebook.com a napokban megosztott egy nagyon érdekes felvetést, melyben egy olyan üzleti modell képét vázolta fel, ahol nem csak a hirdetők fizetnek azért, hogy megjelenhessenek, hanem a felhasználók is fizethetnek azért, hogy a hirdetések eltűnjenek hírfolyamukból. A dolog végülis logikus, ha a száraz tényeket nézzük: a felhasználók többsége gyűlöli a kéretlenül felbukkanó hirdetéseket, miért is ne ajánlhatnánk nekik egy olyan opciót (persze pénzért), ami az egyébként ingyenes Facebook felhasználói élményét kellemesebbé teszi? A világon cégek milliói kérnek pénzt azért, hogy (ingyenes, vagy fizetős) szolgáltatásaikat némi plusz pénzért extra szolgáltatásokkal turbózzák fel.

Az ötlet Mark Shaefer (Grow) fejéből pattant ki, mint korszakalkotó megoldás a kecske és a káposzta klasszikus problémájára. Elképzelése szerint egy egészen csekély összeget kellene csak kérnie a Facebooknak azért, hogy a felhasználók hirdetésmentes élményben részesülhessenek, mondjuk évi 20 dollárt. A szakember után mi is könnyedén kimatekozhatjuk, hogy ha a jelenlegi 1 milliárd felhasználónak csak mindössze 1%-a hajlandó kifizetni ezt az összeget, a Facebooknak ez 200 millió dolláros plusz bevételt jelent évente, gyakorlatilag mindenféle megerőltetés nélkül.

Még nem tudni, hogy a forradalmi újítást be fogja-e vezetni Zuckerberg és csapata, mindenesetre a kérdés valóban érdekes: Te fizetnél azért, hogy ne háborgassanak a hirdetések?