Évente legalább egyszer megjelenik egy új kutatás, ami azt igazolja, hogy a fiatal korcsoportba tartozó felhasználók egyre nagyobb arányban hagyják el a kék óriást. Ebből sokan azt a következtetést vonták le, hogy a Facebook hamarosan elavulttá válhat. Mit tehetünk? És valóban veszélyben lehet a Facebook?

Az eMarketer felmérése alapján a tinédzserek és a fiatal felnőttek most már szívesebben töltik az idejüket Instagramon vagy Snapchaten. A statisztika szerint a Facebook 12 és 17 év közötti felhasználóinak száma várhatóan 4 százalékot fog visszaesni a következő negyedévben, míg a Snapchat ugyanebben az időszakban 8 százalékos növekedést mutat.

Mit jelenthet ez számunkra?

Bár a fiatalok száma csökken, a Facebook bevétele ettől függetlenül évről évre nő, és továbbra is mintegy 2 milliárd felhasználóval rendelkezik. Tehát egyhamar nem mennek sehova. Ettől függetlenül azonban fontos megvizsgálni a felhasználói szokásokat a különböző demográfiai csoportok szerint. A közösségi média piaca egyre sokszínűbb, ezért nagyobb is a verseny.

De mit jelenthet a hirdetők számára az, hogy a fiatalok elvándorolnak a Facebookról? El kell hagyniuk a platformot ahhoz, hogy ezt a korosztályt tudják megszólítani?

5 tipp

A Social Media Today összegyűjtött öt tippet, amivel közösségi média marketing stratégiánk sikeresen alkalmazkodhat az új tendenciához:

  1. Fontoljuk meg az Instagram és a Snapchat hirdetési lehetőségeit. Az Instagram például elképesztő engagementet képes produkálni.
  2. Ismerjük meg a Snapchat tartalmait is, és fontoljuk meg, hogyan tudjuk alkalmazni a saját kampányaink során. Itt fontos megjegyezni, hogy Európában nem mindenképpen a Snapchat használata a legjobb megoldás, ám vannak márkák, ahol valóban beválhat.
  3. Még mindig a Facebook rendelkezik a legkomplexebb hirdetéskezelővel, ezért érdemes megnézni, hogyan terjeszthetjük ki ezeket a lehetőségeket az Instagrammal összekötve.
  4. Ne pánikolj: a közösségi trendek jönnek és mennek. Ha kijön egy új platform, akkor jövő héten már a Snapchat is elavulttá válhat.
  5. Ha tinédzsereket akarunk targetálni, akkor szólítsuk meg a szüleiket is, hiszen a pénzügyekről ők döntenek.

Pánikra tehát egyelőre semmi ok: lényeg, hogy terjesszétek ki az alkalmazott stratégiákat és mindig legyetek nyitottak a kísérletezésekre.

A Messenger és Messenger Day friss statisztikáiról itt számoltunk be:

Itt vannak a Messenger és Messenger Day új statisztikái!

 

A Facebook legújabb fejlesztéséről pedig itt számoltunk be:

Jövőre jöhet a Facebook saját hangvezérlésű készüléke?

Forrás: Social Media Today