Az email talán régimódinak tűnhet, de még mindig jobban teljesít, mint a marketing néhány másik formája. A Bisnode tanulmánya úgy találta, hogy a francia internetezők magasabbra értékelték az emailt, mint a céges weboldalakat, nyomtatott anyagokat és egyéb csatornákat, mint a reklámüzenetek forrásának eszközeit – írja az eMarketer.com.

A 2013 júniusában és júliusában megkérdezett résztvevők közel fele (46%) mondta azt, hogy az emailt preferálják, ha a márkák által használt marketing kommunikációs csatornákról van szó. Nagyjából egyharmaduk (32%) favorizál inkább a céges oldalakkal és csak 5 százalék mondta, hogy szívesen hall az üzletek felől a közösségi hálózatokon keresztül. A mobil applikációkat pedig még alacsonyabbra értékelték, 2%-kal.

1

A fogyasztók az internetet tartják a legbefolyásosabb csatornának a vásárlásra ösztönzésben is. Mindamellett a kutatók növekvő tendenciát észleltek azon francia vevők között, akik email érkezését követően látogatnak el egy üzletbe. Míg az internetezők 43%-a tett már így, közel 20%, amely vásárolt is a boltban. Összességében tehát arra jutottak, hogy az email az internetezők felét ösztönözte már vásárlásra vagy online, vagy egy üzletben, vagy emailes megrendelés útján.

2

Ezek az eredmények összecsengenek a Generix adatival, melyek 2013 júniusában születtek. Azt találták, hogy a web felhasználók 41%-a több alkalommal intézett digitális vásárlást egy email hirdetés hatására, és 19% tett már így egyszer. Semelyik másik kommunikációs forma – mint az online értékelés, direkt marketing, TV vagy rádió reklám vagy közösségi hálózat hirdetése – sem tudott azonosan teljesíteni az emaillel e tekintetben.

3

A Bisnode felfigyelt más kulcstrendekre is, amelyek megerősítették az email hatásosságát. Az egyik az a tény volt, hogy az email címek továbbra is az elsődleges digitális azonosítási pontnak számítanak, amikor valaki fel akarja venni a kapcsolatot más internetezővel. A web felhasználók 63%-a mondta, hogy van egy első számú email címük, amely már legalább öt éves.

Másodszor pedig az email követi a fogyasztókat a mobil platformokra, egyre több és több emailt olvasunk okostelefonokon és tableteken. A francia SNCD adatai szerint megduplázódott 22%-ra azon internetezők aránya, akik tableten olvasnak emaileket. Azok száma pedig, akik okostelefonon tesznek így, 6 százalékponttal növekedett, 38%-ra. Az eMarketer becslései szerint Franciaország népességének 46 százaléka használ majd okostelefont 2014-re – nagyjából 30,5 millió ember. Ahogyan a mobil eszközök penetrációja egyre feljebb kúszik, fogyasztók tízmilliói fognak emailt olvasni ott, ahol éppen vannak. Sőt, már a marketingesek is készülnek rá, hogy beépítsék stratégiájukba a közvetlen reakció mechanizmusait, amelyek révén a mobil felhasználók egyszerűen reagálhatnak az üzeneteikre.