A Facebook új mobil felületet biztosít az üzleti és a rajongói oldalaknak, amely az akciódúsabb információkat fentre helyezi, de lejjebb tolja a képernyőn a nem rögzített posztokat – írja az InsideFacebook.
Az új dizájnnal jobban optimalizálhatók az oldalak mobil használatra, például egy bolt helyét vagy nyitvatartási idejét keresve, vagy ha megnézzük egy étteremről készült fotókat és értékeléseket, ha kíváncsiak vagyunk, mit ajánlanak a barátaink. A felület felső sorában kerültek elhelyezésre a különböző gombok, egy térkép és az ajánlások. Ez a dizájn hasonló ahhoz, amelyet a Facebook a helyi keresésekre használt Nearby terméknél használt. Az alábbi kép mutatja az új kinézetet a márkaoldalak esetében különböző helyszínekkel, egy egyéni helyszín oldallal és az admin nézetben megnyitott oldallal.
Hasonlítsátok össze ezeket a régi Nordstrom társoldallal, amely jobban hasonlít az oldalak asztali verziójához:
Az új mobil dizájn több lehetőséget kínál a felhasználóknak, amint az oldalra érkeznek, köztük a megosztásét. Ahelyett, hogy kattintani kellene a térkép megtekintéséért, a felhasználók azonnal láthatják a térképet, a címet és a nyitvatartási órákat. A helyszínek értékelése is látható a mobil helyszín oldalakon és néhány ajánlást lehet olvasni kattintás és egy új képernyő betöltése nélkül. A fotó szekció lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy gyorsan áttekintsék a képeket úgy, ahogyan a mobil hírfolyamban is tudják.
Ezek az új funkciók lejjebb tolják az oldal saját tartalmait a képernyőn – az „About” szekció, a „Likes” modul, a fotók, a térkép és az ajánlások alá, amennyiben ilyenek is vannak. Ugyanakkor lehetőség van egy poszt rögzítésére az oldal tetején. Nem úgy tűnik, hogy a mobil alkalmazásból is lehet ilyet csinálni, de az biztos, hogy amit az asztali verzióban így rögzítenek, ugyanígy fog megjelenni mobilon is. Néhány oldaltulajdonost talán frusztrálhat, hogy a posztjait lenyomják majd azok a tartalmak, amelyek felett kevesebb a kontrolljuk, így az értékelések és a felhasználók generálta fotók. A Facebook viszont azt mondja, hogy az összes oldallátogatás közel fele mobilon keresztül történik, de az nem tiszta, hogy az oldal poszt elköteleződés hány százalékban érkezett mobil Idővonalról és, hogy a mostani változás észrevehető hatással lesz-e a cégek bejegyzéseire.
Ezzel a dizájnnal a Facebook megszüntette az események és videók különálló szekcióit, valószínűleg azért, mert azokat nem gyakran nézték meg. Ugyanakkor ezek továbbra is megjelennek majd a hírfolyamban és szintén rögzíthetőek lesznek, ha valaki úgy kívánja.
Az oldaltulajdonosok könnyen válthatnak az admin és a nyilvános nézet között, ami egy nagyon hasznos új funkció. Az adminok létrehozhatnak és promotálhatnak posztokat mobilról, de nem frissíthetik az „About” szekciót az alkalmazásból vagy a mobil oldalról.
A megújult kinézet minden iOS felhasználó számára és a mobil webre is elérhető, majd hamarosan az Androidosok következnek. Az asztali felülettel kapcsolatos változásokról egyelőre még nem esett szó.