A Facebook tudatni akarja veled, amikor úgy gondolja, hogy túl széles vagy túlságosan szűk körben targetálsz – írja az InsideFacebook.

Nézd meg ezt a műszeróra kiegészítőt!

Screenshot-2013-12-27-at-9.36.03-PM

Ebben az esetben azt a 90 ezer embert célozzuk meg az USA-ban (61 évesek vagy fiatalabbak), akik azt adták meg, hogy a Facebooknál dolgoznak.

És ez történik, ha leszűkítjük a célközönséget azokra a Facebook alkalmazottakra, akik 13-14 évesek. Lényegében zérónak kellene lennie, de még mindig 1040-et mutat azok miatt a gyerekek miatt, akik csak úgy beírták maguknak ezt a munkahelyet.

Figyeld meg a piros figyelmeztetést!

Screenshot-2013-12-27-at-9.32.51-PM

Most lássuk azt a 162 ezer embert, akik 61 évesek vagy annál fiatalabbak az USA-ban!

Screenshot-2013-12-27-at-9.39.26-PM

A Facebook azt mondja, a közönségem „meglehetősen tág”. Emeljük meg egy fél milliárd emberre és ugyanezt az üzenetet kapjuk.

Screenshot-2013-12-27-at-10.16.20-PM

Néhány éve a Facebook közel pontos közönségadatokat adott, még akkor is, ha csak néhány emberre targetáltál.

yu2-500x224

Idén azonban durvábbak lettek a becslések, ezért fontosabbá vált, hogy a megfelelő méretre igazítsd a közönségedet a Facebook sebességmérőjétől függetlenül is.

Látsz itt elfogultságot a Facebook részéről? Talán igyekszik arra rávenni a hirdetőket, hogy még többet költsenek nagyobb célközönségre való fókuszálással? Vagy talán az optimalizálás kezd olyan jó lenni, hogy már megtalálják a megfelelő felhasználókat egy szélesebb körű targetálás során is?