A Google bevezeti „Estimated Cross-Device Conversions” (Becsült, eszközökön keresztüli konverziók) mutatóját az AdWords szolgáltatásában, amelynek köszönhetően a hirdetők tisztábban láthatják, hogy a különböző fizetett hirdetéseik miként teljesítenek a Google keresőben – írja a The Next Web.

Az új mutatót az ilyen és ehhez hasonló gyakori forgatókönyvekhez szabták: Egy potenciális vásárló „rátappol” egy hirdetésre a Google keresőben, de aztán lezárja a készüléket még a tranzakció befejezése előtt. Később egy másik eszközön pedig visszatér az oldalra és végigviszi a rendelést.

141298113-786x305

A fizetett link, amely megjelent a keresési találatokban, egyértelműen hatással volt a végső rendelésre, amit a Google hangsúlyozni és érthetővé kíván tenni az AdWords felhasználóknak. Ezzel egyúttal ellenőrzi a szolgáltatása hatékonyságát és részletesebb információkat ad a hirdetőknek, hogy  a megfelelő lépéseket tegyék meg.

Az eszközökön keresztüli konverziókat a felhasználók adatainak egy mintájából becsülik meg, akik már most is több eszközt használnak egyetlen Google fiókkal. Az információ akkor lesz elérhető az AdWords felhasználók számára a konverziókövetéssel együtt, amint nagy mennyiségű tranzakció ment végbe a hirdetéseik használatával.

Conv-IG

A következőkben a Google még keményebb konverziós forrásokat akar feltörni: „Idővel, hozzáadunk [a szolgáltatáshoz] más konverzió típusokat is, mint telefonhívások és bolti látogatások, valamint a keresési és megjelenítési hálózatunkon lévő hirdetésekből származó konverziókat” – mondta Sridhar Ramaswamy, a Google „Ads and Commerce” részlegének szenior alelnöke.