A Google a maga csendességében eszközölt néhány jelentős változtatást keresőtermékén. Többek között a keresési tevékenységek titkosítása felé tett egy lépést, amelynek célja elviekben a kereső felhasználók magánéletének megvédése. A keresőmarketinggel foglalkozók azonban aggódva figyelik, hogy az adathalmaz eltűnésével a Google-nak más motivációi is vannak. E legutóbbi változtatással ugyanis lehetséges, hogy a Google organikus kereséseire hivatkozó látogatások nem lesznek semmilyen specifikus kulcsszóhoz kötve – írja a Practical Ecommerce.com.

keyword-not-provided

Mivel a SEO (search engine optimization) alapvető célja, hogy optimalizáljon egy adott oldalt egy adott kulcskifejezésre, az azon kulcsszavakról szóló pontos beszámoló hiánya, amelyek forgalmat és konverziót hajtanak minden egyes oldalra, komolyan rontja az esélyeket arra, hogy megtervezhető és mérhető legyen az optimalizáció sikere.

Miért titkosítja a Google a kereséseket?

A legzavaróbb aspektusa a Google lépésének, hogy az csak az organikus keresések hivatkozta adatokat érinti. Az AdWords ügyfeleknek továbbra is teljes körű hozzáférése van a kulcsszavakhoz, amelyek látogatásokat és konverziókat generálnak az oldalaikra. Ennek eredményeképpen a keresőmarketing szakemberek azt gyanítják, hogy a titkosított keresések inkább arról szólnak, hogy az oldalakat az AdWords aktivitásuk növelésére ösztönözzék, hogy azok így férjenek hozzá a kulcsszavas adatokhoz, nem pedig a keresők magánéletének védelme az indok.

Egyéb Google eszközök használata a cél érdekében

Bármi is legyen az oka annak, hogy a Google titkosítja a kereséseket, a hatás egyértelmű. Csökken azon organikus keresések referálta látogatások aránya, amelyek kulcsszavas adatokat tartalmaznak. Így új adatforrásokat kell azonosítani, hogy hatékonyan optimalizálható legyen az organikus keresési teljesítmény.

  • Ilyen a Google Webmestereszközökben elérhető „Search Queries” beszámoló, amely megmutatja a top 2000 kulcsszót, amely forgalmat hajtott az oldaladra. A „kattintásoké” ugyanakkor csak becsült érték és nem pontosan reprezentálja azon látogatások számát, amelyeket a Google hozott az oldaladra.
  • Egy másik forrás a „Google AdWords Paid and Organic Report”. Az AdWords kampány kezelőfelületén a „Dimensions” tab részeként ez a beszámoló megmutatja a kulcsszó referálta adatot a fizetett és organikus kereséseknél, egymás mellett. Az organikus keresési adatok a Google Webmestereszközökből származnak.

Hogyan állnak össze az adatok?

Sajnos, ahogyan az lenni szokott, ha különböző forrásokból származó adatokat hasonlítunk össze, az magával hoz néhány kérdést. Az alábbi ábra mutatja, mennyire eltérő arányokkal találkozhatunk és hogy ezek az arányok sokszor nem konzisztensek. Az a célszerű, ha mindegyiket átnézed, majd kulcsszóról kulcsszóra összehasonlítod azokat, hogy lásd, mennyire megbízhatóak az adatok az oldaladra nézve.

keyword-data-sources