A TikTokon született nem hivatalos Bridgerton Musical is kapott díjat a 2022-es Grammy-átadón. Egészen pontosan a legjobb színházi albumnak járó díjat kapták meg az alkotók, Abigail Barlow és Emily Bear. Olyan neveket győztek le, mint Andrew Lloyd Webber, Burt Bacharach és Stephen Schwartz. Az egész musical ötlete a TikTokon kezdődött.
A musicalt a TikTokon jelentették be, Barlow és Bear ott osztott meg mindent a kezdeményezésről, a követők pedig az egész munkafolyamat részeseivé váltak, véleményezhették és alakíthatták a félkész dalokat. A projekt hihetetlenül népszerű lett, a #bridgertonmusical bejegyzéssel ellátott videókat több mint 273 milliószor látták. Ahogy a cím is mutatja, a nem hivtalos musical a Netflixen futó sorozat történetét meséli el. A teljes, 15 dalt tartalmazó album 2021 szeptemberében jelent meg, mindössze nyolc hónappal Barlow első TikTok-ja után, és olyan számokat tartalmaz, mint a „Burn for You”, az „Ocean Away” és a „Penelope Featherington”.
“Egy évvel ezelőtt, amikor megkérdeztem az internetet: „Mi lenne, ha Bridgerton egy musical lenne?” Nem tudtam volna elképzelni, hogy egy Grammy-díjat fogunk a kezünkben tartani” – mondta Barlow üdvözlő beszédük során. „Szeretnénk megköszönni mindenkinek az interneten, aki az alapoktól végignézte, hogyan készítjük ezt az albumot, ezt közösen értük el”. A győzelmi beszédben mindketten a követőiknek ajánlották a díjat. Ez az első TikTok-eredetű alkotás, amely Grammy-díjat kapott.
Forrás: Mashable