Az internetkapcsolattal rendelkező eszközök berobbanása az átlagos netező munkafolyamatába új valóságot hozott. A vásárlás okostelefonon indul és számítógépen fejeződik be. A konverzió pedig kezdődhet tableten és végződhet okostelefonon – írja a Mashable.

Az eszközhasználat mögött rejlő „hogyanok” és „miértek” foglalkoztatják a Facebookot és a GFK piackutató ügynökséget is, így nemrég közös tanulmányt adtak ki. A felmérés során 2004 felnőttet kérdeztek meg az Egyesült Államokban, és arra fókuszáltak, miként váltanak eszközt specifikus feladatok során, mint például koncertjegyek rendelésekor; továbbá kizárták azokat a helyzeteket, amikor különböző feladatok során történt eszközcsere.

phones-tablets

Egyebek mellett a következő eredmények születtek:

  • Az emberek több, mint 60%-a legalább két eszközt használ egy nap, több, mint 30% pedig minimum hármat.
  • Azok között, akik legalább két eszközt használnak, csak több, mint felük válaszolta, hogy az egyiken kezdenek egy feladatot és egy másikon fejezik be.
  • A szám 77%-ra nő a naponta minimum három eszközt használók között.
  • Ez az eszközcsere tipikusan magában foglalja a képernyőméret növekedését is (kezdődik az okostelefonnal és végződik tableten, laptopon vagy asztali gépen).
  • A tableteket bár mobil eszköznek tartják, csak a felhasználók 22%-a használja ezeket „útközben”; 76% az okostelefonját használja helyette.

A tanulmány éppen azokban az időkben érkezik, amikor a kereskedők és marketingesek egyre jobban igyekeznek megérteni a különböző eszközök kapcsolatát és az emberek életében betöltött szerepüket.

Egy korábbi tanulmányban a Cisco úgy találta, hogy több, mint 500 ezer mobil eszköz és kapcsolat született 2013-ban, az előző méréshez képest.

A mobil kapcsolódó eszközök teljes száma várhatóan növekedni fog, amint a viselhető technológiák is egyre gyakoribbá válnak. A Cisco előrejelzése szerint 2018-ra közel 1,4 mobil eszköz jut majd egy személyre a bolygón.

„Azok a napok, amikor volt egyetlen asztali gépünk vagy laptopunk, már rég elmúltak; az okostelefon és a tablet felemelkedése pedig azt jelenti, hogy egyre több és több embernek lesz egyre több és több eszköze” – mondta Mark Bulling, a Facebook piaci szakértője.

A különböző eszközök technológiájában bekövetkező változások szintén hatással volt a felhasználásukra, amelynek révén ez a típusú adat egy mozgó célponttá vált.

„Azt gondolom, hogy folyamatosan fejlődnek” – mondta Oliver Robinson, a GFK technológiakutatója. „Az is nyilvánvaló, hogy miután az okostelefonok percepciója rengeteget változott az utóbbi 10 évben, ma már más funkcionalitást kell tudniuk felmutatni.”

A Facebook úgy nyilatkozott, hogy ezek az adatok a kereskedők arra vonatkozó igényét hangsúlyozzák, hogy konzisztensek legyenek több platformon keresztül és felkészüljenek arra, hogy a felhasználók elkezdenek egy tranzakciót egy eszközön és egy másikon fejezik be.