A Mashable tudósítása szerint hamarosan egyre több weboldalon tűnik majd fel a képen is látható AdChoice ikon, ami azt jelzi majd a felhasználónak, hogy a Facebook egy harmadik feles alkalmazáson keresztül információkat gyűjt róla.

Hogy miért? Köztudott, hogy a hirdetések nagy része most is bizonyos itt-ott megadott demográfiai adatunk alapján jelenik meg a szemünk előtt, például ha a Facebookon megjelöljük az „Eljegyezve” kapcsolati státuszt, nagyobb valószínűséggel fogunk menyasszonyi ruhákat és eljegyzési gyűrűket látni a jobboldalt futó hirdetések között. A nemsokára bevezetésre kerülő vadonatúj ikon azonban azt jelzi, hogy egyes Facebookon megjelenő hirdetések valószínűleg egy külső oldalon történő interakciónk alapján lettek targetálva.

Az AdChoice célja, hogy a világhálón való szörfözgetésünk közben a rólunk begyűjtött információk alapján olyan hirdetéseket jelenítsen meg nekünk, amik az érdeklődési köreink, tevékenységeink alapján valószínűleg érdekelhetnek bennünket.

A készítők egy szemléltető videóval is kedveskedtek nekünk, amiből jobban megismerhetjük azt az ikont, ami a közeljövőben valószínűleg meglehetős gyakorisággal fog a szemünk elé kerülni.

Nálad általában célba találnak a megjelenő hirdetések?