Az Episerver 8 országban, 4500 online vásárlóval készített felmérése érdekes és meggyőző eredményekkel szolgált a közösségi média és influencer marketinggel kapcsolatban. Nézzük!
Az online vásárlók…
- …63%-a kattintott már közösségi média hirdetésre, ezeknek a 33%-a pedig vásárlással is végződött.
- …52%-a kattintott már influencer posztjára, és a kattintások 31%-a végződött vásárlással.
- …12%-a használta már a közösségi médiát inspirációul akkor, ha akartak vásárolni valamit, de nem tudták, mit.
- …11%-a pedig inkább egy márka oldalán nézelődik segítségül.
A hangvezérelt eszközök kevésbé sikeresek
A hangvezérelt eszközökről érkező vásárlások már kevésbé robbantanak, de lassú fejlődés itt is észlelhető. Tizenhét százalékra nőtt a tavalyi 11%-hoz képest azoknak az aránya, akik egy hónap alatt több esetben is hangvezérelt platformon vásárolnak.
Az online vásárlók 43% százaléka a biztonsági hiányosságok miatt nem vásárol hangvezérelt eszközön, 35%-a a termékképek hiánya miatt, 33%-a pedig mivel ezeken az eszközökön nehéz a termékek összehasonlítása.
A fiatalabb generáció kattint inkább
A közösségi média és influencer marketing által elért vásárlások leginkább a fiatalabb korosztályhoz kapcsolódnak – valljuk be, nem túl meglepő módon.
78%-a azoknak, akik már kattintottak social media hirdetésekre 37 év alatti. Ugyanennek a korosztálynak a 34%-a végül pedig vásárolt is a kattintás után.
A 37 éven felüliek 50%-a kattintott más social media hirdetésre, és ezeknek 30%-a végződött vásárlásként.
A felmérésből kiderült az is, mennyire kiemelkedően fontos, hogy egy brand megfelelő információkat nyújtson weboldalán, könnyen érthető és elérhető módon. Az online vásárlók 25%-a támogatja azt, ha a márka weboldalán informálódhat, és csupán 11%-a azt, ha ugyanezeket az információkat az Amazonon, vagy más hasonló kaliberű weboldalon láthatja.
Forrás: Social Media Today