A Facebook Elemzések (Page Insights) nem annyira ijesztőek, mint amilyennek tűnnek. Ez a közösségi analitikai eszköz mindenki számára elérhető, akinek van Facebook oldala, és ha megfelelően használják, segíthet a marketing erőfeszítések optimalizálásában. Ha megtudod, kik a rajongóid és miért lájkolnak dolgokat, az segíteni fog annak eldöntésében, milyen tartalmat érdemes megosztani. Az AllFacebook szerint ez az az öt dolog, amit tudnod kell a Facebook oldaladról a lájkok gyarapítása érdekében:

1. Tekintsd át a Facebook fiókodat!

A Facebook oldalad teljesítményének és a közönséged elköteleződésének vizsgálata segíthet a lehető leghatásosabb tartalom létrehozásában, ami sok felhasználóhoz ér el. A Facebook már egyébként is elvégzi helyetted a munka nagy részét, az Elemzések szekcióban az „Összes megtekintése” alatt. A lájkok számától és a posztjaid elérési adataitól kezdve egészen addig, hogyan lép interakcióba a tartalmaddal a közönséged, ez a gyors videó mindenről beszámol, ami segíthet jobban megérteni: hogyan hozd ki a legtöbbet az oldalad Elemzéseiből:

2. Fókuszálj arra, ami a legtöbb lájkot hozza!

A „Kedvelések” tab az Elemzésekben arról mutat részleteket, mi hajtja a felhasználókat arra, hogy lájkoljanak valamit az oldaladon vagy esetleg visszavonják a korábbi kedvelést. Így fókuszálhatsz azokra a stratégiáidra, amelyek bizonyítottan lájkokat hoznak. Négy fő szekciója van ennek az oldalnak: a napi adatok rögzítése, az „Oldal összes kedvelése a mai napon”, a „Nettó kedvelések: mi változott?” és a „Honnan jönnek a kedvelések?”.

Ezek segítenek kideríteni, mi a nyerő. Vizsgáld meg az adatokat, hogy jobban megértesd, mi generálja az oldalad lájkjait és a Facebookon belül honnan érkeznek ezek a kedvelések!

GrovoPageInsightsChart1

3. Ismerd meg a rajongói bázisodat!

Ha nem tudod, kik a rajongóid, nem tudhatod azt sem, milyen tartalmat publikálj számukra. Ha rosszat teszel közzé, azzal lájkokat veszítesz, nem pedig generálsz. A „Személyek” szeció segít jobban megértened azokat a felhasználókat, akik megosztják az oldalad tartalmait és elköteleződést mutatnak irántuk. Megnézheted a demográfiai adataikat és leszűkítheted azokat az emberekre, akiket elértél, akik interakcióba léptek a tartalmaddal, akik bejelentkeztek „nálad” az utóbbi 28 napban. A bejelentkezések mellett az életkor, a nem és a helyszíni összehasonlításra vonatkozóan is kapsz beszámolót, valamint részletes magyarázatokat.

Ez a videó segít majd megérteni, hogyan ismerheted meg jobban a rajongóidat, hogy a megfelelő tartalommal célozd meg őket és lájkokat gyűjts:

4. Fejtsd meg az elérési riportokat!

Facebookon az „elérés” azon felhasználók számára utal, akik egy bizonyos tartalomelemet láttak. Ha bővíted az elérésedet, az elkerülhetetlenül több lájkot hoz és több forgalmat hajt a márkád oldalára és egyéb online megjelenéseire. Az „Elemzések” oldalon nyisd meg az „Elérés” fület! Itt pedig rengeteg információt kaphatsz, ha tudod, mit keresel. A két legfontosabb szekció a „Bejegyzés elérése” és a „Kedvelések, hozzászólások és megosztások”.

Előbbi megmutatja, a posztjaid hogyan érték el a közönségedet, szétválasztva az organikus és fizetett bejegyzéseket. Rákattintasz egy napra vagy egy időtartamra, hogy lásd a teljesítményüket, illetőleg szűrheted a grafikont organikus és fizetett posztokra.

GrovoPageInsightsChart2

A második szekció a felhasználók elköteleződését mutatja napi bontásban, valamint azt, hányan rejtették el a posztjaidat, jelentették spamként vagy vonták vissza a lájkot az oldaladtól.

5. Értsd meg a posztokra adott reakciókat!

A Facebook nemcsak leköveti az egyes posztok teljesítményét, de információt ad neked arról is, mikor vannak a rajongóid online, azaz mikor elérhetőek és mely bejegyzések a legsikeresebbek. A „Bejegyzések” fül alatt fogod látni, mennyi rajongód látott egy Facebook posztot az elmúlt héten és mennyit bejegyzést láttak egy adott intervallumban a nap során. Tartsd az egeredet valahol a grafikonon, hogy megkapd a pontos adatokat!

A „Bejegyzéstípusok” alatt látni fogod az összes posztodat, a típusukat, a targetálási lehetőségeket, az elérést és az elköteleződés mértékét. Szűrheted is ezt a listát az oszlop fejlécére vagy a lefelé mutató nyílra való kattintással.

GrovoPageInsightsChart3

Az adataidat exportálhatod is egy Excel táblázatba, ami a legátfogóbb módja a posztjaid élettartam teljesítményének megvizsgálásához. A poszt szintű adatok megmutatják neked, melyik tartalom működik és melyik nem.